La festa del dibuix

En aquesta edició del Barcelona Dibuixa, el Museu hi participa amb el taller “A la recerca dels espècimens especials”, a càrrec de les il·lustradores Inge Nouws i Bea de Rivera Marinel·lo.

Centre Martorell d’Exposicions Activitats La festa del dibuix

Centre Martorell d’Exposicions
Diumenge 20 d'octubre de 2024
De 10 a 15 h
Públic general
Festa ciutadana, Taller
Activitat gratuïta
No hi ha reserva prèvia però l'aforament és limitat. Reserva presencial per ordre d'arribada.

Vine a dibuixar, en aquesta nova edició del Barcelona Dibuixa, seguint les propostes i indicacions de grans artistes i personalitats de la il·lustració! Tot un cap de setmana en què el dibuix serà el protagonista a molts punts de la ciutat. Podràs escollir entre una llarga llista d’activitats: de to humorístic, donant importància al buit, sobre futurs possibles, entorn de la màgia i les bèsties medievals, sobre postals de viatge… Hi haurà, també, activitats destinades al públic adult en la franja nocturna de dissabte. Si t’agrada el dibuix, aquest és el teu cap de setmana!

El Museu s’hi afegeix al programa d’aquesta edició amb el taller:

A la recerca dels espècimens especials
Lloc:
Centre Martorell d’Exposicions, pg. Picasso, 9, parc de la Ciutadella
Data:
diumenge 20 d’octubre, de 10 a 15 h
A càrrec d’: Inge Nouws i Bea de Rivera Marinel·lo

Taller d’exploració creativa, on seguirem un viatge a través de les paraules, l’atzar i el joc per anar a la recerca d’una nova espècie animal i catalogar-la com a veritables científics.
En aquest taller, les il•lustradores Inge Nouws i Bea de Rivera Marinel•lo ens guiaran per trobar el nostre propi segell artístic de manera intuïtivai confiant en el procés.

Sobre les talleristes:

Inge Nouws (1965) , llicenciada en Pedagogia de Belles arts( Rotterdam) és una il·lustradora i artista holandesa establerta a Barcelona.
En 2005 va fer el salt a la il·lustració infantil després de 15 anys com a dissenyadora de moda.
Des de 2009 imparteix classes de creativitat i il·lustració a un public divers i inclusiu a Espanya i Els països baixos.
Des de 2014 forma part de l’associació WINDOWN un espai de creació inclusiu.
És directora artística a la Casa de Carlota, un estudi de disseny amb un equip de creatius amb autisme i síndrome de Down.
Des de 2021 és professora d’il·lustració de moda en ESDI.
Ha exposat en múltiples països com República Txeca, Bulgària, Itàlia, Holanda, Portugal, el Japó, emirats àrabs i Espanya.
Va guanyar un premi a l’excel•lència a Bolonya 2012 i va ser l’artista seleccionada en la Biennal internacional d’Il·lustració Il·lustrar-te 2014, la il·lustradora seleccionada en Sharjah 2015 i en 2022-23-24, Il·lustradora finalista a Bolonya fira del llibre infantil.
Instagram: @ingenouws
Web: www.ingenouws.com

Bea de Rivera Marinel·lo (1964), dissenyadora gràfica i il•lustradora, formada a l’Escola d’Arts Aplicades de Barcelona el 1990.
Estudis de il·lustració a l’Escola de la Dona de Barcelona (2013-2017).
Autora de llibres de treballs manuals amb paper i cartó, per Editorial Planeta, Cercle de Lectors, Timun Mas, Estrella Polar i Imaginarium
Des de 2001, dirigeix el seu propi estudi de disseny, Aticgrafic, realitzant il·lustració, identitat corporativa, catàlegs, fulletons, cartells, disseny web i maquetació de llibres i revistes.
És cofundadora de la marca Infomapas, dedicada a la creació de mapes turístics il·lustrats.
Col·labora activament amb Drap Art i els col·lectius Rosa Sardina i Desperta Art i Natura.
Ha participat en exposicions i tallers, destacant el Festival Flic 2024 , Drap Art, CCPutxet i el Museu de les Trementinaires de Tuixent.
Instagram: @beamarinello

Més informació

Barcelona Dibuixa prepara una nova edició amb més de 30 propostes i nous espais oberts a la creativitat ciutadana

La gran festa del dibuix de la ciutat, una producció de l’ICUB feta amb la complicitat del Museu Picasso, se celebrarà el cap de setmana del 19 i 20 d’octubre.
La xarxa d’espais on el públic pot exercitar el seu talent artístic creix amb la incorporació de La Model, OH COMICS FEST, l’Espai EART, el Centre Cívic Urgell i l’Espai Avinyó.
Tom Carr, Gonzalo Elvira, Francesca Llopis, Nadia Hafid, Mari Ito i Tere Recarens i La Flor de Tamarindo, entre els artistes que hi participaran.

L’horari del Barcelona Dibuixa serà dissabte 19 d’octubre de 16.00 h a 20.00 h, de 19.00 h a 00.00 h en el cas dels tallers per a adults, i diumenge 20 d’octubre de 10.00 a 14.00 h. L’entrada és lliure i no cal inscripció prèvia. El festival és possible gràcies a la col·laboració de més de 30 entitats, entre les quals hi ha museus, fundacions, centres cívics, teatres i altres.

Organitza: Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona

Més informació: https://www.barcelona.cat/barcelonadibuixa