Jardins bioculturals

De col·leccions botàniques a refugis de biodiversitat. Farem una visita al Jardí i un diàleg posterior on reflexionarem sobre el paper que desenvolupa un jardí botànic.

Jardí Botànic de Barcelona Activitats Jardins bioculturals

Jardí Botànic de Barcelona
Dissabte 28 de setembre de 2024
D'11 a 13 h
2 hores
Públic adult
Conferència-debat, Itinerari guiat
Activitat gratuïta
Informació i reserves
espaiavinyo@bcn.cat
Cal inscripció prèvia. Aforament limitat

Entre els objectiu principals del Jardí Botànic destaquen la conservació i documentació del patrimoni natural de Catalunya, l’actuació com a element difusor de la cultura botànica i naturalista i la promoció del coneixement i el respecte per la natura.

Us proposem una visita al Jardí Botànic i un espai de diàleg posterior on compartirem reflexions sobre la història dels jardins botànics en el context europeu i ens farem diverses preguntes:
Quina és l’especificitat del Jardí Botànic?
Com podem aplicar una perspectiva històrica “multiespècie”?
Què ens diu el concepte “diversitat biocultural” per podeer entendre el rol dels jardins botànics en el context de col·lapse climàtic?
Quines possibilitats tenen aquests refugis per reescriure una altra història sobre la relació entre la humanitat i la natura?

A càrrec d’Helen Torres, sociòloga, traductora i educadora. Treballa en les interseccions entre arts, política i llenguatge. S’ha especialitzat en el pensament de la biòloga i filosofa Donna Haraway, de qui ha tratuït la majoria de les seves obres al castellà i sobre la qual desenvolupa seminaris i conferències.
És professora de teoria crítica i feminisme en Metàfora Arts Studio i facilita tallers de fabulació especulativa. A més, ha fet incursions en la creació artística amb performances, instal·lacions i narratives geolocalitzades.

Més informació: Programació BCN Acció Intercultural-Espai Avinyó

Organitza: