ConversesNat

La caça a debat.
A la taula rodona comptarem amb Rosendo Castelló, economista i empresari del sector agrícola i forestal; Marta Tafalla, doctora en Filosofia; Josep Vicent Jovaní, funcionari expert en gestió i control cinegètic; i, amb la conducció de l’escriptor Raül Garrigasait.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats ConversesNat

Dimecres 29 de novembre
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic general
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a través de l'enllaç superior de "Reserva d'entrades", que s'habilitarà a partir del divendres 6 d'octubre.
Màxim una reserva per persona.
Aforament limitat.
Preguem que arribeu amb 15 minuts d'antelació a l'inici de l'activitat.

#ConversesNat: La caça a debat

Imatge de rottonara.

Els humans hem caçat durant centenars de milers d’anys per obtenir aliment i pells, per participar en rituals comunitaris, per protegir-nos dels perills. L’entorn on vivim, desproveït de grans predadors, és en part el resultat de l’activitat cinegètica dels nostres avantpassats. Avui dia, sovint es recorre a la caça amb la finalitat de regular els ecosistemes, però també és el blanc de crítiques intenses que en posen en dubte l’eficàcia i el caràcter ètic.

La caça planteja preguntes profundes sobre la posició que volem ocupar al món. Som un animal més, un predador dins la cadena tròfica que ens ha estat donada, o bé hem d’aspirar a distanciar-nos d’aquesta posició? Passant a un pla més concret: la caça, és necessària per regular la sobreabundància de determinades espècies? Cal servir-se’n per protegir els camps? És una font d’aliment saludable que hauríem d’aprofitar més? És una activitat incompatible amb el respecte pels animals i cal abandonar-la del tot?

Per debatre aquestes qüestions, comptarem amb tres persones que han reflexionat a fons sobre la caça des de perspectives molt diferents: Rosendo Castelló, caçador i president del Consorci Forestal de Catalunya; Marta Tafalla, professora de Filosofia a la UAB i defensora de l’ecoanimalisme; i Josep Vicent Jovaní, cap de la secció territorial d’Activitats Cinegètiques i Pesca Continental de Terres de l’Ebre i director tècnic de la Reserva Nacional de Caça del Ports.

Aquesta taula rodona serà conduïda per l’escriptor Raül Garrigasait, que recentment ha publicat Profecia, una novel·a ambientada en una Barcelona plena de senglars.

Ponents:

Rosendo Castelló, economista i empresari del sector agrícola i forestal.

Marta Tafalla, doctora en Filosofia i professora de la UAB.

Josep Vicent Jovaní, funcionari expert en gestió i control cinegètic.

Conductor:

Raül Garrigasait, escriptor i hel·lenista.

___________________

Lloc: Sala Margalef del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum, pl. Leonardo da Vinci, 4-5).

Observacions:

. Es permetrà l’accés a la sala a partir de les 18.15 h

. La sessió serà enregistrada i es podrà visualitzar, més endavant, al nostre canal natTV.

___________________

Propera sessió:

Dijous 1 de febrer de 2024, Expedicions, museus, monstres i altres històries. Àngel Sala, director del Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic, ens parlarà de museus i cinema, amb la conducció de Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i explorador.

• Des de 13-05-2024
  • Fins a 13-05-2024