ConversesNat

Debatrem sobre la falta de rigor científic i l’obsolescència en qüestions de gènere i inclusivitat dels contes populars. Amb Carme Fenoll (bibliotecària), Ana Tutzó (consultora en gènere) i Daniel Arbós (biòleg). Amb la conducció d’Anna Pérez Pagès (periodista).

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats ConversesNat

Dijous 2 de març de 2023
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a través de l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".
Màxim una reserva per persona.

Aforament limitat.

Preguem que arribeu amb 15 minuts d'antelació a l'inici de l'activitat.

#ConversesNat: Contes clàssics al segle XXI

Imatge pertanyent a l’exposició Hi havia una vegada…

En els contes clàssics trobem plantejaments, personatges, nusos i desenllaços que, en l’actualitat, són considerats científica i políticament incorrectes.

Davant d’aquesta situació… hem de deixar de llegir-los perquè han quedat obsolets en l’àmbit de la inclusivitat i de gènere? N’hi ha prou amb contextualitzar-los o s’haurien d’actualitzar? Cal retirar-los de les biblioteques infantils? Com conjuguem el difícil equilibri entre la precisió científica i l’art de la narrativa?

Aquestes i altres qüestions han generat un debat intern al Museu arran de l’arribada de l’exposició Hi havia una vegada…, debat que hem decidit traslladar als nostres públics amb l’organització d’aquesta taula rodona.

Per debatre sobre la possible obsolescència, la perspectivia de gènere i el rigor científic als contes clàssics comptem amb una taula de luxe:

Ponents:

Carme Fenoll, bibliotecària, cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (2012-2017).

Ana Tutzó, consultora en gènere, diversitat i pedagogies feministes.

Daniel Arbós, periodista, biòleg i divulgador científic

Conductora:

Anna Pérez Pagès, periodista i filòloga.

___________________

Lloc: Sala Margalef del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum, pl. Leonardo da Vinci, 4-5).

Observacions:

La sessió serà enregistrada i es podrà visualitzar, més endavant, al nostre canal natTV.

• Des de 25-04-2024
  • Fins a 25-04-2024