El Club dels llunàtics i llunàtiques

#Museuacasa · Quina és la nostra capacitat d’adaptació? Com hauran canviat els nostres cervells després del confinament actual? Amb Marc López, neurocientífic.

Instagram Activitats El Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 9 d'abril de 2020
De 19 a 19.40 h
40 minuts
Adults
Conferència-debat
Si utilitzeu el PC per connectar-vos, necessitareu una extensió complementària per al vostre navegador de l'ordinador. En el cas de Chrome, p. ex., és l'extensió Chrome IG Story.

Si utilitzeu l'app d'Instagram al mòbil, no cal cap descàrrega complementària.

Tertúlia: Cervell i confinament. La capacitat d’adaptar-nos als canvis

Dins de la programació especial #Museuacasa,  el nostre convidat ens presentarà el tema de la capacitat que tenim per adaptar-nos als canvis i com reaccionaran, en la situació actual, els nostres cervells quan tornem a ser lliures.

Ponent: Marc López, neurocientífic, membre fundador de Brain&BeerBarcelona.
Llicenciat en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, màster en Neurociències per la Universitat de Barcelona (UB).
Estudiant de doctorat en Neurociències en la UB, sota la direcció de Francisco Ciruela, amb el projecte “Photo-pharmacological modulation of GPCR in immflamatori and pain disorders”.
Professor associat de Farmacologia en la facultat de Medicina de la UB.
Mentor de cursos de Neurociències al centre cívic Casa Elizalde.
Membre fundador de l’associació de divulgació científica Brain&BeerBarcelona.

Moderador: Jordi Serrallonga, és arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Referències bibliogràfiques de la tertúlia proposades per Marc López: 200409_Bibliografia

Mitjà: Instagram LIVE! de @museuciencies.

Imatge d’OrnaW.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

La tertúlia digital tindrà una durada d’uns 40 minuts, que s’estructura en: la presentació del tema per part de la persona ponent durant 5 minuts, aproximadament; la conversa entre el ponent i el moderador durant uns 20 minuts i; finalment, la tertúlia d’uns 15 minuts on el moderador introduirà les preguntes i comentaris dels participants.

Propera sessió del Club des del #Museuacasa, el dijous:

. 16 d’abril, a les 19 h. La rebel·lió del món animal. Com la pandèmia del Covid-19 altera la nostra visió del món natural. A càrrec de Gabi Martínez, escriptor i viatger.

• Des de 04-05-2024
  • Fins a 04-05-2024