El Club dels llunàtics i llunàtiques

#Museuacasa · A partir de la pandèmia originada pel virus SARS-CoV-2, quina és la nostra visió del món natural? A càrrec de Gabi Martínez, escriptor i viatger.

Instagram Activitats El Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 16 d'abril de 2020
De 19 a 19.40 h
40 minuts
Adults
Conferència-debat
Si utilitzeu el PC per connectar-vos, necessitareu una extensió complementària per al vostre navegador de l'ordinador. En el cas de Chrome, p. ex., és l'extensió Chrome IG Stories, per a Windows.

Si utilitzeu l'app d'Instagram al mòbil, no cal cap descàrrega complementària.

Tertúlia: La rebel·lió del món animal. Com la pandèmia de la Covid-19 altera la nostra visió de la natura

Dins de la programació especial #Museuacasa,  el nostre convidat ens presentarà com veiem el món natural arran de la pandèmia del nou Coronavirus.

Hem fet el salt de la realitat pràcticament virtual on estàvem a la realitat més tangible a través d’un ésser invisible. L’antiespectacle. Els poders invisibles de la natura.
L’aparició d’animals inusuals als nostres carrers, platges, camins, ens recorden la nostra fragilitat alhora que la nostra condició animal. Els avantatges de sentir-nos vulnerables.
Com es desenvolupen els sentits dins d’aquest mediambient renovat, net. A la vista i l’oïda els hi ha sortit competència.
Potenciar l’anomenada via negativa: reduir per millorar. Un canvi de paradigma. Semblar-nos, en fi, a l’eficiència animal.
Text del ponent, Gabi Martínez

Ponent: Gabi Martínez, escriptor, viatger i codirector del projecte Animales Invisibles“.
Nascut al 1971, és escriptor, guionista i periodista. Va viatjar força per entendre el seu entorn i després de conèixer paisatges, individus i animals de la Xina o Nova Zelanda, del Nil, l’Índia o Veneçuela, ha enfocat paisatges més propers desenvolupant, a més, una via activista.
És conegut, principalment, pels seus llibres de viatges. Se’l considera un dels màxims representants espanyols de la literatura de viatges, amb obres com Los mares de Wang o Sudd, els dos editats per Alfaguara. És considerat un dels cinc autors més representatius de l’avantguarda espanyola dels últims 20 anys gràcies a Ático (Destino) i a Una España Inesperada (Poliedro), o potser, la seva obra de referència, sobre el medi ambient urbà, Las defensas.
L’escriptor va rebre el Premi Continuarà 2012 de TVE Catalunya per la seva trajectòria literària.
És el creador del projecte “Animales Invisibles“, juntament amb l’arqueòleg Jordi Serrallonga (el moderador d’aquesta sessió), una cerca d’espècies extinguides o molt difícils de veure amb l’objectiu de descobrir nous llocs. Aquest projecte es concreta en un llibre, un còmic, una pàgina web i un documental.
Quan acabi aquesta crisi publicarà Un cambio de verdad, sobre la seva experiència com a ajudant de pastors d’ovella negra ecològica, i ha col·laborat en la creació d’una associació per potenciar l’aliança de la natura i la cultura, i una fundació per difondre les superilles urbanes.

Moderador: Jordi Serrallonga, és arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Mitjà: Instagram LIVE! de @museuciencies.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

La tertúlia digital tindrà una durada d’uns 40 minuts, que s’estructura en: la presentació del tema per part de la persona ponent durant 5 minuts, aproximadament; la conversa entre el ponent i el moderador durant uns 20 minuts i; finalment, la tertúlia d’uns 15 minuts on el moderador introduirà les preguntes i comentaris dels participants.

• Des de 20-04-2024
  • Fins a 20-04-2024