El Club dels llunàtics i llunàtiques

La tertúlia d’avui tractarà sobre els nostres rius i la conservació dels ecosistemes fluvials, a càrrec de Núria Bonada, professora agregada Serra Húnter del Departament de Biologia, Ecologia i Ciències Ambientals i cap del grup de recerca FEHM, de la UB.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats El Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 16 de maig de 2019
De 19 a 20.30 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
És necessària la inscripció prèvia, via l'enllaç superior de "Reserva d'entrades" a l'activitat "Club dels llunàtics".

Tertúlia: La natura i els nostres rius: com es conserven els ecosistemes fluvials?

Ponent: Núria Bonada, professora agregada Serra Húnter del Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals de la Universitat de Barcelona (UB) i cap del grup de recerca FEHM (Freshwater Ecology and Management) de la UB.

Les seves línies de recerca estan centrades en l’estudi de l’ecologia dels rius Mediterranis i la seva biodiversitat, combinant tant aspectes d’ecologia fonamental com aplicada. És autora de més de 100 articles científics i més de 20 llibres i capítols de llibre, i ha participat en més de 30 projectes i contractes de recerca nacionals i internacionals. Actualment, és la presidenta de l’Associació Ibèrica de Limnologia.
Més informació

Els participants del Club podran visitar l’exposició Som Natura gratuïtament, de 18.30 a 19 h.

Moderador: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i assessor del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Lloc: interior de l’exposició Som Natura. Museu de Ciències Naturals de Barcelona, pl. Leonardo da Vinci, 4-5 (parc del Fòrum).

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII), que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

L’espai de l’exposició temporal, Som Natura, és l’escenari d’aquesta tertúlia oberta a tothom que ens proposa temes relacionats amb el món natural i la biodiversitat des de diverses perspectives i amb convidats d’excepció.

Els ponents convidats introduiran el tema de la sessió al llarg de 20 minuts i, a continuació, s’animarà les persones participants a adoptar el rol dels científics noucentistes. La tertúlia inclou el berenar.

El cicle del Club dels llunàtics i llunàtiques es realitza un dijous de cada mes. Aquestes activitats han estat programades per Jordi Serrallonga, arqueòleg, expedicionari i naturalista.

Properes sessions del Club:

26/06/2019. Canvi climàtic, globalització i salut: aparició de noves malalties o reactivació d’antigues?
Amb María Jesús Pinazo, coordinadora del Mal de Chagas del Departament de medicina tropical de l’Hospital Clínic.

• Des de 27-04-2024
  • Fins a 27-04-2024