Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats en el marc del Dia Internacional de la Dona

Activitats en el marc del Dia Internacional de la Dona

2 març 2022

El Museu ha organitzat tot un seguit d’activitats en el marc del Dia Internacional de la Dona, 8 de març.

Exposició (In)visibles i (O)cultes

(In)visibles i (O)cultes és un viatge a través de l’espai i el temps per la vida de 24 dones científiques, les quals la història ha fet invisibles.

Des de l’Antic Egipte fins a la Gran Bretanya del segle XXI, passant per totes les èpoques i tots els continents, les dones han estat ocultes, a tot arreu i des de sempre.

Imatge gràfica exposició amb 3 dones científiques

Petites històries, Grans dones

El cicle de “Petites històries, grans dones” és una iniciativa conjunta  de 10 museus de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona que, en commemoració del Dia Internacional de la Dona, us presenta la vida de 10 dones vinculades a la història, les col·leccions o el contingut dels 10 museus participants.

Al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, dedicarem la sessió a Judith Juanhuix (Girona, 1971). Doctora en Física per la UAB i científica del sincrotró ALBA, on és cap de la secció de Ciències de la Vida i la Matèria Condensada.

imatge cicle contaconstes amb nena asseguda damunt llibres i text del titol cicle i museus on es realitza

Podem parlar del patriarcat en el món de la ciència?

Vine a fer una visita guiada a l’exposició (In)visibles i (o)cultes i participa en la conversa posterior mentre degustes un cafè o una infusió.

Tertúlia: Les imperfeccions d’una màquina que creiem perfecta: el cervell.

A la propera tertúlia del Club dels Llunàtics i Llunàtiques parlarem de les malalties neurodegeneratives, les seves causes i la seva incidència en funció de diversos factors i, també, des d’un punt de vista de diferències de gènere. La ponent serà Mònica Povedano, cap de Neurofisiologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge.