Visita el Museu amb la conservadora

Les particularitats de la fauna cavernícola, pròpia de les coves, l’últim reducte de certes espècies. Ens ho explicarà Glòria Masó, conservadora d’artròpodes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Setmana de la Ciència.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Visita el Museu amb la conservadora

Diumenge 11 de novembre de 2018
De 12 a 13 h
1 hora
Públic general, a partir de 10 anys
Itinerari guiat
Places limitades (25 persones). La reserva es fa presencialment el mateix dia de l'activitat, a les taquilles del Museu.

Matèria: La petita fauna hipogea: fòssils vivents

La vida que es desenvolupa dins les coves és molt particular i fa que la fauna que viu en aquests mitjans hipogeus sigui molt especialitzada i, per tant, presenti adaptacions molt interessants i singulars.

Molts dels invertebrats d’aquest mitjà són espècies endèmiques i, fins i tot, relictes. Es mostraran les característiques morfològiques i adaptatives dels artròpodes a la vida soba terra i es donarà una pinzellada comparativa amb els seus congèneres d’exterior, tot veient que segueixen estratègies diferents.

A càrrec de Glòria Masó, conservadora d’artròpodes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Petit Ildobates neboti, icona de la bioespeleologia, que va ser descrit com a espècie pel professor Francesc Español, director de l’antic Museu de Zoologia entre 1966 i 1977.

Aquest recorregut temàtic s’emmarca dins del cicle de Visites temàtiques a l’exposició de referència Planeta Vida.

És un viatge a l’interior del Museu, on un conservador/a de l’àrea científica del Museu explica quin és el patrimoni i la feina que hi ha darrere de les vitrines.

Aquestes visites es duen a terme el 2n diumenge de cada mes (tret dels mesos de juliol i agost), de 12 a 13 h.

Propera visita:

Diumenge 9 de desembre de 2018, a les 12 h, Evolució de la flora, a càrrec de David Bertran

Activitat programada dins del marc de la Setmana de la Ciència 2018.

Amb motiu d’aquesta programació temàtica, hi haurà jornades de portes obertes:

. El dissabte 10 i diumenge 11 de novembre, al Museu de Ciències Naturals de Barcelona i al Jardí Botànic de Barcelona.

. El diumenge 18 de novembre, al Jardí Botànic de Barcelona.

Altres activitats programes:

. Mirades creuades? Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Dissabte 10 de novembre de 2018, de 12 a 13.30 h

. Niu de Ciència. Espai d’autodescoberta per a infants de fins als sis anys. Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Dissabte 10 de novembre de 2018, d’11 a 14 h i, diumenge 11 de novembre de 2018, d’11 a 14 h i de 16 a 19 h

. Aliments funcionals. Conferència. Residència d’investigadors. Dimecres 14 de novembre de 2018, a les 19 h

. Un tast de recerca en biodiversitat i evolució. Visita guiada. Institut Botànic de Barcelona. Diumenge 18 de novembre de 2018, a les 11.30 h / a les 12.30 h

. La mediterrània occidental en un herbari. Visita guiada. Institut Botànic de Barcelona. Diumenge 18 de novembre de 2018, a les 11.30 h / a les 12.30 h

. Arbres a petita escala. Visita guiada i taller. Jardí Botànic de Barcelona. Diumenge 18 de novembre de 2018, a les 11.30 h / a les 12.30 h

• Des de 30-04-2024
  • Fins a 30-04-2024