Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona “Someretes al Cap” un film emocionant i insòlit

“Someretes al Cap” un film emocionant i insòlit

21 març 2019

Surten a la llum les primeres imatges de “Someretes al Cap” un film emocionant i insòlit en tots els sentits.

El Museu ha col·laborat en aquesta pel·lícula cedint els espais de l’exposició permanent Planeta Vida.

La pel·lícula, produïda per BioSciCat i MN Films  planteja una reflexió profunda de la nostra relació amb la natura com a societat.

S’ha recorregut a la narrativa i el llenguatge cinematogràfic en una nova estratègia que busca acostar la natura a tota la societat per emocionar-la i comprometre-la.
Amb aquesta finalitat, funda un univers màgic per narrar una història bella i commovedora que el destí va crear entrellaçant capritxosament l’existència de petites criatures, i grans homes, entre les quals es troba la infància d’Eduard Punset.

Per primera vegada es reivindica la protecció de les nostres espècies i ecosistemes des d’arguments científics, però també, i sobretot, emocionals.

La pel·lícula funda un univers màgic i captivador per narrar una història tan bella com commovedora, i s’ajuda del nen que tots vam ser algun dia per escolar-se en la nostra consciència, i influir-la definitivament.

L’originalitat de l’enfocament pretén portar el missatge de la conservació biològica al gran públic.

Someretes al Cap (Soñando Someretas) 4K – CAT from BIOSCICAT on Vimeo.

El film reivindica la importància de totes les espècies biològiques per petites i desconegudes que puguin ser, motiu pel qual es basa en la història de la Somereta del Montsant, una petita criatura descoberta a finals del segle XIX i que es creia extinta. La seva història, i el seu paral·lelisme amb la de Longinos Navàs, el jesuïta que fou el seu descobridor i que caigué també en l’oblit tot i ser un dels entomòlegs més excel·lents del seu temps a Europa, serveixen per posar en relleu els valors de les ciències de la vida.

“He aprés més del animals que dels homes”
(E. Punset. – 2006)

Més informació: