Comunicació Actualitat Notícies del MuseuGeneral Setmana de la Ciència al Museu

Setmana de la Ciència al Museu

7 novembre 2016

De l’11 al 20 de novembre se celebra a Catalunya la 21a Setmana de la Ciència.

Es tracta d’un programa coordinat d’activitats de divulgació científica, conferències, tallers, exposicions, jocs, jornades de portes obertes, concursos…que pretèn apropar la recerca i la ciència a tots els ciutadans.

Enguany els temes centrals de l’edició són, d’una banda, els llegums, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional dels Llegums; la cartografia, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional del Mapa; i la relació global/local amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de l’Entesa Mundial.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

El Museu participa en aquest esdeveniment amb la organització d’un  seguit d’activitats especials per a totes les edats:

Activitats adreçades a públic escolar i a estudiants d’ESO, Batxillerat o Formació professional:

activpangeicahome

Activitats adreçades al públic general:

• El laboratori i l’herbari de l’Institut Botànic: visita guiada a l’Institut Botànic de Barcelona de la mà dels tècnics de l’IBBpels laboratoris de recerca i a l’herbari, on podreu conèixer la gestió de col·leccions botàniques i el procés de premsat, muntatge, etiquetatge i conservació dels plecs d’herbari.
  • Col·leccions, recerca i conservació de la biodiversitat, taller per conèixer de primera mà les tasques i les línies de recerca al voltant de les col·leccions i que permeten obtenir dades de biodiversitat.
  • Sigues botànic per un dia, Taller d’observació de plantes mediterrànies silvestres cultivades al Jardí Botànic de Barcelona on es mostrarà als assistents els caràcters morfològics que defineixen algunes de les famílies més importants de la flora vascular mediterrània.
  • El gabinet Salvador i la seva biblioteca, En aquesta visita guiada podreu conèixer el gabinet d’història natural de la família Salvador i la seva biblioteca.
  • Tan diferents?, El Jardí Botànic de Barcelona ens ofereix l’oportunitat de conèixer una bona varietat de plantes d’aquest gènere originàries de diverses parts del món. Combinarem la nostra vessant científica i artística per plasmar la diversitat de formes fent scrapbooking com a quadern de camp, i ens inspirarem amb relats que les acàcies ens expliquen.

Jornada de Portes Obertes:

• els diumenges 13 i 20 de novembre, al Jardí Botànic de Barcelona
  • el dissabte 19 i el diumenge 20 de novembre, al Museu Blau. No obstant això, l’exposició temporal Spinosaurus, el gegant perdut del Cretaci, només serà d’entrada gratuïta el diumenge 20 de novembre, a partir de les 15 h.

Totes les activitats són gratuïtes però cal inscriure’s prèviament al telèfon 93 256 22 20 (de dilluns a divendres, de 10 a 13 h) o al correu electrònic activmuseuciencies@bcn.cat.

T’hi esperem!