Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Passa el Nadal al fons de l’oceà

Passa el Nadal al fons de l’oceà

20 desembre 2017

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofereix una sèrie d’activitats perquè petits i grans puguin aprendre i gaudir de la natura sense sortir de la ciutat durant les vacances de Nadal, del 24 de desembre al 8 de gener del 2018:

Exposició Oceans, l’ultim territori salvatge

L’exposició Oceans, l’últim territori salvatge convida a fer un recorregut audiovisual pel fons marí a partir d’ una selecció de les 480 hores d’imatges inèdites del documental Oceansel major testimoni que s’ha filmat mai sobre els fons marins.  Una de les atraccions de l’exposició  és una gran pantalla corbada que multiplica l’efecte immersiu i permet gaudir doblement d’aquesta oportunitat única de submergir-se en els oceans dels cinc continents.  El recorregut  inclou també un circuit de  14 grans pantalles d’alta definició, rèpliques  d’animals marins a escala real o imatges  3D estereoscòpiques que cal veure amb ulleres especials. Completen la mostra dispositius interactius amb informació bàsica i sobre els oceans i una zona destinada a activitats  infantils i un “photocall”.

Amb la teva entrada a #OceansMCNB també gaudiràs d’entrada gratuïta a l’exposició : Després de la fi del món del CCCB.

Pintem l’oceà

Mural participatiu situat al passadís de Ciènciaimés . Aquest mural, vol ser una metàfora visual que uneixi l’exposició Oceans amb la balena Brava. Es posaran a disposició del públic retoladors especials i algunes plantilles per a què petits i grans, guiats per una experta,  deixin volar la imaginació  i s’animin  a fer la seva aportació.

A més, al llarg de les vacances de Nadal, els visitants podran seguir fent les seves aportacions al mural fins al 21 de gener, que es clourà  amb la celebració de l’inici del Cicle d’activitats als parcs, platges i rius metropolitans de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Pangèica

En aquest taller les famílies han de resoldre un seguit de reptes naturalistes. Descobrir a través de la forma dentària dels diferents cranis què mengen els animals, aprendre a distingir les seves petjades. I d’altres ropostes relacionades amb totes les disciplines de les ciències naturals.

Reserva prèvia o presencial el dia de l’activitat 15 minuts abans del seu inici, a taquilles. Places limitades

Niu de Ciència

Espai destinat a famílies que vulguin gaudir de les ciències naturals a través de la descoberta, l’activitat espontània i el joc amb els més petits. Aquest espai, únic a Espanya, disposa de materials naturals com pells d’animals, ossos, cranis, sorra, pedres i plantes i també microscopis i lupes. La clau és la pregunta i no la resposta amb l’objectiu de despertar la curiositat i les ganes de conèixer l’entorn dels infants de 0 a 6 anys.

Reserva presencial el mateix dia de la visita a les taquilles del Museu (no s’admet reserva telefònica).

Mirades Creuades

Visita per l’exposició permanent Planeta Vida on observarem la vitrina dels predadors i a partir d’uns reptes, investigarem i descobrirem històries dels animals que habiten aquesta vitrina.

Reserva prèvia o presencialment el dia de l’activitat 15 minuts abans del seu inici, a taquilles. Places limitades.

És recomanable fer reserva prèvia a aquelles activitats amb places limitades.
A / e: activmuseuciencies@bcn.cat
Tel. 93 256 22 20 (de dilluns a divendres, de 10 a 13 h)