Sorpresa 3: (In)Visibles i (O)Cultes, una nova exposició temporal

El NAT Les seus Museu de Ciències Naturals de Barcelona Sorpresa 3: (In)Visibles i (O)Cultes, una nova exposició temporal

(In)Visibles i (O)Cultes rescata de l’oblit 24 dones científiques de tots els temps i tots els continents.

(In)Visibles i (O)Cultes és una exposició temporal que posa el focus sobre 24 dones científiques que, des de l’Antic Egipte fins a la Gran Bretanya del segle XXI, han estat, per raó de gènere, silenciades, relegades o directament esborrades la història de la ciència. L’exposició produïda pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona i comissariada per Mireia Alcaine es podrà veure a l’espai d’exposicions gratuïtes Ciènciaimés fins al maig del 2022.

La primera metgessa de la història, Peseshet (Egipte, 2.400 aC), l’astrònoma Aglaonice (Grècia, 200 aC) o la botànica, Blanca Catalana de Ocón (Espanya, 1860-1904), entre moltes d’altres, han hagut  d’esperar molts anys o segles per recuperar la veu gràcies a un revisionisme històric amb perspectiva de gènere  que es va iniciar a la segona meitat del segle XX i que ha agafat un impuls imparable al segle XXI.

Per lluitar contra aquesta discriminació, el 2016 es va instaurar El Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència (11 de febrer) per tal de commemorar i reconèixer la trajectòria de totes aquelles dones que han contribuït a l’avenç de la ciència i la tecnologia.

Per qüestions d’espai, aquesta exposició no ha pogut donar veu a totes aquelles dones científiques ocultes,  n’hi ha moltes més. Cal cercar-les, reconèixer-les, anomenar-les  i posar-les en el lloc que els correspon en la història de la ciència.

Més informació sobre l’exposició en aquest enllaç: (In)Visibles i (O)Cultes