Comunicació Actualitat Notícies del MuseuCentre Martorell d'Exposicions El Centre Martorell d’Exposicions queda inaugurat oficialment

El Centre Martorell d’Exposicions queda inaugurat oficialment

5 febrer 2024

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni i la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, inauguren el nou Centre Martorell d’Exposicions al Parc de la Ciutadella.

Amb aquest nom reobre portes el que va ser el primer edifici construït com a museu públic a Barcelona i Catalunya -inaugurat com a Museu Martorell l’any 1882 i reconvertit en Museu de Geologia el 1924 fins que el 2010 va tancar les seves portes.

Natalia Garriga, consellera de Cultura , Carles Lalueza, director del Museu i Jaume Collboni, alcalde de Barcelona inauguren oficialment el Centre Martorell d’Exposicions

Aquest edifici històric singular rehabilitat es converteix en el segon equipament que s’obre al públic en el marc de la Ciutadella del Coneixement, després de l’Hivernacle, i suposa una nova fita en l’estratègia de Barcelona de posar al dia el parc per tal que sigui un pol de ciència i recerca.

El centre contribuirà amb la seva oferta cultural a consolidar el vessant científic del parc de la Ciutadella, apropar la ciència a la ciutadania i fer realitat aquest gran projecte que convertirà el parc urbà més antic de Barcelona i els seus entorns en un node de coneixement, divulgació, recerca i innovació punter a Europa.

El Centre Martorell d’Exposicions compta amb dos espais expositius i una sala polivalent. Oferirà exposicions científiques sobre temàtiques amb fort impacte social relacionades tant amb la crisi climàtica i de la biodiversitat, com amb l’exploració de les fronteres actuals del coneixement.

Actualment presenta dues exposicions temporals que ja van obrir les seves portes el passat Nadal: Natura o cultura? Una visió des del museu de ciències naturals, produïda pel propi Museu, i WOW. Animals de museu: ciència, tècnica i art, una mostra amb la col·laboració del Parque de las Ciencias de Granada.

El nou equipament té un paper central en la transformació de la zona en trobar-se en una intersecció clau per a la cultura i la ciència a Barcelona. S’ubica entre un eix cultural oest-est (Museu Picasso-Santa Maria del Mar- el Born Centre Cultural ) i un futur eix científic nord-sud (Castell dels Tres Dragons-Hivernacle-Umbracle).
El Centre Martorell d’Exposicions té la voluntat de col·laborar i crear sinèrgies amb altres actors científics propers, com ara el Parc Zoològic, l’Institut de Biologia Evolutiva, el Barcelona Institute of Science and Technology, la Universitat Pompeu Fabra i la Fundació Pasqual Maragall.

El Centre Martorell d’Exposicions ara s’ha reobert al públic, després d’una extensa rehabilitació dividida en tres fases. Amb un pressupost  de 6,2 milions d’euros, l’objectiu ha estat preservar al màxim l’edifici original. Se n’ha rehabilitat l’interior i s’hi han fet obres per fer-lo accessible per la banda del parc de la Ciutadella, a més d’obrir-hi un accés a la banda del passeig de Picasso. Actualment s’està redactant el projecte per reparar i recuperar les façanes, una feina que serà compatible amb el funcionament del centre.

Més informació : Dossier de premsa