ConversesNat

Aigua, un debat sense filtres. Passat, present i futur de la sequera.
Abordarem el fenomen de la sequera amb el paleoclimatòleg Mariano Barriendos i la gerent de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), Mar León. Conduïra la tertúlia Irene Jubany, coordinadora de recerca de l’Àrea de Sostenibilitat d’Eurecat.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats ConversesNat

Dimarts 9 d'abril de 2024
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic general
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a través de l'enllaç superior de "Reserva d'entrades", que s'habilitarà a partir del dijous 7 de març.
Màxim una reserva per persona.
Aforament limitat.
Preguem que arribeu amb 15 minuts d'antelació a l'inici de l'activitat.

#ConversesNat: Aigua, un debat sense filtres. Passat, present i futur de la sequera

La nova exposició temporal del Museu Aigua, una exposició sense filtre planteja, entre d’altres qüestions, el dilema de viure sense accés a un recurs imprescindible per la vida com és l’aigua. Aquesta mancança és una realitat a molts indrets del planeta i ja no ens sembla una possibilitat tan remota a casa nostra, tenint en compte el context d’emergència per sequera i de canvi climàtic que vivim avui dia. De fet, l’escassetat d’aigua s’ha convertit en una de les majors preocupacions per a la població catalana.

Des del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, impulsem aquesta sessió per abordar el fenomen de la sequera des de totes les dimensions temporals possibles. Ens remuntarem en el passat per conèixer la informació que ens aporten els registres pluviomètrics, parlarem del present per conèixer la gestió del cicle de l’aigua que es realitza des de les diverses administracions i reflexionarem sobre un futur incert que ens amoïna.

Els responsables de posar llum sobre la qüestió seran el paleoclimatòleg Mariano Barriendos i la gerent de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), Mar León. La taula estarà conduïda per Irene Jubany, coordinadora de recerca de l’àrea de sostenibilitat d’Eurecat.

Ponents:

Mar León, ambientòloga especialitzada en aigua, serveis públics i litoral, i gerent de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA).

Mariano Barriendos, paleoclimatòleg expert en riscos climàtics i crisis ambientals.

Conductora:

Irene Jubany, enginyera química i coordinadora de recerca de l’Àrea de Sostenibilitat d’Eurecat.

___________________

Lloc: Sala Margalef del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum, pl. Leonardo da Vinci, 4-5).

Observacions:

. Es permetrà l’accés a la sala a partir de les 18.15 h

. La sessió serà enregistrada i es podrà visualitzar, més endavant, al nostre canal natTV

• Des de 27-04-2024
  • Fins a 27-04-2024