Club dels llunàtics i llunàtiques

(Mens sana) in corpore sano: la ciència de la microbiota.
Cristina Sáez, periodista experta en ciència i salut ens parlarà de la necessitat de mantenir una bona salut intestinal. Amb la conducció de Jordi Serrallonga.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 14 de desembre de 2023
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic adult
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades", que s'habilitarà a partir del divendres 17 de novembre.
Es permet un màxim d'una reserva per persona.
Aforament limitat.

Tertúlia: (Mens sana) in corpore sano: la ciència de la microbiota

Bacteri E. Coli (Escherichia coli) que es pot trobar a l’aigua i aliments contaminats. Imatge de geralt

Ara que arriben temps d’excessos alimentaris cal tenir presents els bilions de microorganismes que habiten el nostre interior. Cristina Sáez, periodista i autora de “La ciència de la microbiota”, ens parlarà de la necessitat de mantenir una bona salut intestinal.

Què cal fer per mantenir una microbiota sana, equilibrada i estable? De quina manera influeix el que mengem sobre aquesta comunitat de microorganismes i, per conseqüència, sobre el cervell? És cert que la microbiota està estretament relacionada amb malalties greus?

Ponent:

Cristina Sáez, periodista especialitzada en ciència i salut.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: exposició permanent Planeta Vida.

Observacions:
. Us convidem a arribar al Museu amb antelació per visitar gratuïtament l’exposició Planeta Vida, abans de la tertúlia.
. Us preguem que arribeu al Museu amb 10 minuts d’antelació al començament de la tertúlia.
. La sessió no serà enregistrada ni posteriorment publicada al nostre canal natTV.

Proper Club (2024):
18/01/2024, de 18.30 a 20 h
Lloc: El Club es mou a una nova seu! Al recentment rehabilitat Centre Martorell d’Exposicions, pg. Picasso, 9
Art i ciència als museus. A la descoberta de natures misterioses.
Joan Fontcuberta, fotògraf i historiador, ens explicarà si el rigor científic ha fet desaparèixer l’art i el misteri dels museus de ciències naturals. Amb la conducció de Jordi Serrallonga.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

• Des de 02-07-2024
  • Fins a 02-07-2024