Club dels llunàtics i llunàtiques

Parlarem sobre el permagel, i com pot afectar el desgel de l’àrtic a casa nostra, de la mà de la geòloga Olga Margalef.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 21 d'octubre de 2021
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Places exhaurides
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Aforament limitat.

Es prega arribar al Museu amb 10 minuts d'antelació de l'hora de començament de l'activitat.

Tertúlia: El permagel. El desglaç del congelador del planeta

En aquesta ocasió, parlarem del permagel, què és, on es troba, quina funció compleix… Volem entendre els riscos que el desgel suposa i relacionar el que passa a l’àrtic amb el que passa a casa nostra.

Ponent: Olga Margalef Marrasé
Geòloga i doctora en Ciències de la Terra per la Universitat de Barcelona (UB). És professora a l’UB i fa recerca en els camps de paleoclimatologia i la geoquímica de sòls. Els seus darrers estudis se centren en comprendre els efectes del cani climàtic sobre els cicles dels nutrients en els sòls.
Des de l’any 2018 ha treballat en la investigació de les conseqüències de la desaparició del permagel en sòls orgànics de l’àrtic i el subàrtic en regions com Suècia o Alaska.
Membre de la Plataforma per la Qualitat de l’Aire i de la Xarxa per la Justícia Climàtica.

.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: Terrat Viu, al Museu de Ciències Naturals de Barcelona.
Us animem a venir-hi 15 minuts abans de la tertúlia per gaudir les vistes des del Terrat Viu.

A la tundra d’Alaska trobem el permagel que és el sòl o substrat rocós que roman congelat. Imatges d’Olga Margalef

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

• Des de 23-04-2024
  • Fins a 23-04-2024