Curtmetratges sobre cistelleria

Tres films sobre l’ofici artesà de la cistelleria, la fabricació manual d’objectes amb matèries primeres vegetals, emmarcats dins de la 10a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic.

Institut Botànic de Barcelona Activitats Curtmetratges sobre cistelleria

Institut Botànic de Barcelona
Dijous 8 d'octubre de 2020
De 18 a 20 h
2 hores
Adults
Cinema
Gratuït
Entrada lliure, sense reserva prèvia, fins a exhaurir les places de l'aforament (30 persones).

La Universitat de Barcelona i l’Institut Botànic-CSIC-Ajuntament de Barcelona (IBB), us presentem tres curtmetratges entorn el món de la cistelleria.

Hollandsche rottingwerken te Weesp
Dir. desconeguda, 1920
Documental sobre la fabricació artesanal de cistells als Països Baixos.

El treball de la pauma als pobles del Parc Natural dels Ports. La bruixa Palmira
Dir. CDR Museu de la Pauma, 2013
Presentació a càrrec de Pepa Subirats
Diferents artesanes dels pobles del Parc Natural dels Ports que tradicionalment tenien el treball de la pauma com a una de les principals fonts d’ingressos -Alfara de Carles, Els Reguers, Mas de Barberans i Paüls- expliquen tot els procés de la pauma des d’anar a fer paumes a la peça finalitzada. Per acabar, l’Angonio fa una granera a la bruixa Palmira perquè faci desaparèixer els materials contaminants.

Lo Rogle
Dir. Jaume Moya, 2018
Presentació a càrrec de Pepa Subirats
Lo Rogle, un projecte de creació col·lectiva impulsat pel Museu de la Pauma en col·laboració amb l’Escola d’Art i Disseny d’Amposta (ESARDI) amb l’objectiu d’explorar noves possibilitats per a la pauma. Tot un repte que el dissenyador Curro Claret va compartir amb una quinzena de disciplines i les artesanes Marta Armengol, Cinta Subirats i Montse Catalán.

Lloc: Sala Salvador, de l‘IBB
Passeig del Migdia, s/n (cantonada amb c/ Can Valero), parc de Montjuïc
Bus: 150, des de plaça Espanya
Geolocalització: 41°21’43.6″N 2°09’38.7″E

Programat dins de la 10a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial (OPEI). Cinquanta-dos films, sota el denominador comú de diferents testimonis de formes de vida, de recerca etnogràfica.

Programa de la Mostra

• Des de 26-04-2024