ConversesNat

Taula rodona al voltant de la intersexualitat, conduïda pel sociòleg i activista trans Miquel Missé. Amb la participació de Laura Vila, actriu i activista intersex i, Simón Perera, biotecnòleg i comissari de l’exposició Una mirada LGTBI+ a Planeta Vida.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats ConversesNat

Dijous 3 de novembre de 2022
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a través de l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Aforament limitat.

Preguem que arribeu amb 15 minuts d'antelació a l'inici de l'activitat.

#ConversesNat: Intersexualitats: història, tensions i aliances amb els discursos científics

Per què parlar d’intersexualitats en un museu de ciències naturals? De quina manera el pensament científic ha pensat tradicionalment les diversitats en el desenvolupament sexual? Quins cossos es representen i com s’expliquen? En aquest diàleg abordarem aquestes i altres qüestions per reflexionar sobre quins aprenentatges proposen els activismes intersex per repensar els discursos científics sobre el sexe i de quina manera subvertir-los.

Amb motiu del Dia de la Visibilitat Intersexual i en el marc de l’exposició Una mirada LGTBI+ a Planeta Vida, debatrem en una taula rodona al voltant de la intersexualitat, conduïda pel sociòleg i activista trans Miquel Missé. Amb la participació de Laura Vila, actriu i activista intersex i, Simón Perera, biotecnòleg i comissari de l’exposició Una mirada LGTBI+ a Planeta Vida.

Ponents:

Simón Perera, codirector del projecte expositiu “Una mirada LGTBI+”
Llicenciat en Biotecnologia i MSc en Antropologia Biològica. Director de desenvolupament de negoci a ProtoQSAR (química computacional, disseny i desenvolupament de fàrmacs, bioinformàtica estructural, toxicologia computacional). Doctorand per la UPF al Laboratori de Genòmica de la Individualitat, Institut de Biologia Evolutiva.
Prèviament ha estat project manager i business developer a Anaxomics (bioinformàtica, biologia de sistemes), professor associat a la UAB (departament d’Antropologia Biològica), responsable de projectes europeus i coordinador de Bioinformatics Barcelona (associació de entitats relacionades amb la bioinformàtica).
És secretari general de PRISMA “Ciència LGTBI+”, co-dirigeix l’esdeveniment de divulgació científica a Barcelona “BCNspiracy” i el projecte expositiu “Una Mirada LGTBI+”. És membre de les juntes directives de l’Asociación Española de Comunicación Científica (AEC2) i de l’Associació de Comunicadors de Biotecnologia (ComunicaCiencia). És membre de Ciencia en el Parlamento, de l’Associació Catalana de Comunicació Científica, y de les associacions de divulgació científica “Hablando de Ciencia” y “Scenio”.

Laura Vila Kremer, actriu i activista intersex i femenista
Actriu graduada en Art Dramàtic i llicenciada en Comunicació audiovisual. Treballa per a diferents companyies de teatre de creació i n’és fundadora de la Cia Casa Real, companyia responsable de 17 simpàtiques maneres d’acabar amb el capitalisme o de les vetllades escèniques Assajar és de covards (encara en cartell al teatre Tantarantana).També treballa en l’àmbit del teatre social i del Teatre de les Oprimides amb la cooperativa NUS, realitzant espectacles entorn les violències de gènere. Com a intersex i feminista, també forma part de diversos col·lectius, com el Col·lectiu i de intersex que integra amb Mer Gómez i que té com a objectiu formar i informar entorn les intersexualitats. Amb ella i amb Miquel Missé acaba de presentar el curtmetratge de docuficció Se receta silencio.
Així doncs, en els últims anys ha decidit ajuntar professió i activisme. Mostra d’això és també el Col·lectiu Que no salga de aquí on, juntament amb Raquel Loscos i Víctor Ramírez Tur, tenen l’objectiu de crear nous imaginaris de denúncia i de desig per a persones intersexuals a través del teatre. El Col·lectiu Que no salga de aquí va presentar la seva primera micropeça al Cabaret Trans de 2019 i, més endavant, ha estrenat l’obra Hermafrodites a cavall o la rebel·lió del desig a FiraTàrrega i al Festival Grec. Aquesta peça ha estat guardonada amb el Premi de la Crítica al millor espectacle de Noves Tendències 2021.

Conductor:

Miquel Missé, sociòleg expert en gènere i sexualitat
Llicenciat en  sociologia i activista trans. Actualment, els seus interessos  se centren en la promoció de una cultura trans plural y crítica així com en la difusió de referents amb experiències de gènere diverses i transformadores. Amb aquesta intenció, està implicat en diferents línies de treball, que abasten la recerca, la pedagogia i la generació de projectes en els quals entrellaçar cultura i pensament.
És consultor i formador independent en l’àmbit de les polítiques públiques per la diversitat sexual i de gènere i col·labora com a investigador extern amb la Línia d’estudis sobre diversitat sexual y de gènere de la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya.

___________________

Lloc: Sala Margalef del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum, pl. Leonardo da Vinci, 4-5).

Observacions: la sessió serà enregistrada i es podrà visualitzar, més endavant, al nostre canal nat TV.

Amb la col·laboració de PRISMA.

• Des de 29-04-2024
  • Fins a 29-04-2024