ConversesNat

Un món desigual. L’aigua potable a Àfrica i Àsia.
La manca de l’accés a l’aigua potable afecta un terç de la població mundial. Coneixerem realitats que ens són llunyanes amb Xavier Aldekoa, reporter especialitzat en Àfrica i, amb la conducció de la periodista Maribel Izcue.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats ConversesNat

Dimarts 1 d'octubre de 2024
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic general
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a través de l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".
Màxim una reserva per persona.
Aforament limitat.
Preguem que arribeu amb 15 minuts d'antelació a l'inici de l'activitat.

#ConversesNat: Un món desigual. L’aigua potable a Àfrica i Àsia

La manca d’accés a l’aigua potable és un problema que afecta un terç de la població mundial. Més de 2.000 milions de persones no poden dur a terme un gest, per nosaltres tan bàsic i quotidià, com és obrir una aixeta i que en ragi l’aigua necessària pel dia a dia. Amb aquesta sessió de ConversesNat ens proposem conèixer realitats que ens són llunyanes i prendre’n consciència.

És evident que, davant la manca de recursos, l’instint de supervivència i la capacitat d’adaptació es potencien. Ara bé, aquest és un problema greu i persistent que necessita resposta. Quines són les solucions que s’estan aplicant actualment? La ciència i la tecnologia estan ajudant a millorar la situació? És factible garantir l’aigua potable arreu del món?

Per a donar resposta a aquests i d’altres preguntes, hem convidat a Xavier Aldekoa i Maribel Izcue, cofundadors de la Revista 5W, periodistes de professió i viatgers per vocació. Amb ells ens traslladarem a països llunyans que pateixen aquesta realitat i coneixerem la realitat de l’aigua potable a algunes regions de l’Àfrica i l’Àsia.

Aquesta sessió de ConversesNat aborda un dels principals eixos de l’exposició temporal Aigua, una exposició sense filtre, que us convidem a visitar de manera anticipada.

Imatge de l’exposició Aigua, una exposició sense filtre

Ponent:

Xavier Aldekoa, reporter especialitzat en Àfrica i cofundador de la Revista 5W.

Conductora:

Maribel Izcue, periodista, cofundadora i redactora en cap de la Revista 5W.

___________________

Lloc: Sala Margalef del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum, pl. Leonardo da Vinci, 4-5).

Observacions:

. Es permetrà l’accés a la sala a partir de les 18.15 h

. La sessió serà enregistrada i es podrà visualitzar, més endavant, al nostre canal natTV

• Des de 27-09-2024
  • Fins a 27-09-2024