Comunicació Actualitat Notícies del MuseuGeneral Vols col·laborar en la defensa dels Micos?

Vols col·laborar en la defensa dels Micos?

19 desembre 2019

L’exposició recentment inaugurada de Micos.Una història de primats , inclou un àmbit final on s’examina el futur incert d’aquestes espècies; gairebé la meitat de les quals, està en perill d’extinció a causa, principalment, de la destrucció del seu hàbitat a més de la caça i el comerç il·legal. Cada any, es maten milers i milers de primats per obtenir-ne carn, pell i ossos o es capturen com a animals de companyia o per explotar-los com a atracció turística.

El Museu ha complementat l’exposició amb informació sobre les organitzacions locals que realitzen una important tasca de rehabilitació i recuperació de primats així com sobre aquells petits gestos que tothom pot fer per a la preservació d’aquests fantàstics animals. A més, col·labora amb algunes d’aquestes entitats fent d’aparador de les seves accions i ajudant a que tothom també hi pugui col·laborar com per exemple:

Col·labora amb la Fundació Mona

Al Centre de Rehabilitació Fundació Mona es recuperen del maltractament ximpanzés i macacos que han estat artistes de circ, de televisió, models de publicitat o fins i tot mascotes. Un maltractament invisible fins fa poc en la nostra societat. Molts han viscut llargs anys en absoluta solitud i terribles condicions, però el centre de rehabilitació de la Fundació Mona proporciona una excel·lent llar a aquests primats rescatats, on es recuperen vivint en família amb els seus congèneres, en un entorn natural. MONA els ofereix aquesta segona oportunitat que tant es mereixen de tenir una vida més digna i lliure de patiment.

”Com més siguem, a més primats podrem ajudar!”

Quan vinguis a l’exposició Micos.Una història de primats, guarda’t l’entrada i obtindràs 1€ de descompte en la teva visita guiada al Centre de Rescat de la Fundació Mona.

I també amb SOS Primates

SOS Primates promou la conservació dels primats i del seu hàbitat. Col·labora estretament amb el Centre de Rehabilitació de Primats de Lwiro (CRPL) situat a l’est de la República Democràtica del Congo, que acull a 95 ximpanzés i 105 mones rescatades de la caça furtiva, el tràfic il·legal i el consum de la carn de selva (bushmeat).

També col·labora amb la població local aconseguint donatius pel Centre de Discapacitats Heri Kwetu que ofereix treball a dones amb discapacitat, víctimes de la guerra i de la violència, autores de les artesanies que us presentem.

Vols participar amb un regal molt solidari i original?

Si vens al Museu trobaràs a les taquilles uns obsequis molt especials, unes artesanies fetes a mà per les dones del Centre de Discapacitats Heri Kwetu.

Amb l’Institut Jane Goodall

Mobilitza’t per la Selva: campanya de reutilització i reciclatge de mòbils per a protegir els ecosistemes africans

A Espanya existeixen avui dia més de 50.000.000 de línies de telèfons mòbils per a 47.000.000 d’habitants. A aquest impressionant número de terminals cal afegir-hi aquells mòbils més antics que són reemplaçats cada any i que es guarden o llencen a les escombraries, sent la taxa de reutilització i reciclatge inferior al 10%.

A nivell global, hem arribat als 7.000 milions de mòbils en ús. Al mateix temps, l’explotació del coltan i altres valuosos minerals que es fan servir en els nostres mòbils, ordinadors i consoles, és al bell mig dels conflictes bèl·lics que produeixen milions de víctimes i refugiats a la República Democràtica del Congo.

Per a satisfer la nostra creixent demanda, la mineria il·legal fa servir ma d’obra semiesclavitzada, a més de destruir els hàbitats de moltes espècies com els ximpanzés i goril·les, en greu perill per la caça furtiva i la desforestació.

Per tal de disminuir aquesta gran demanda la campanya Mobilitza’t per la Selva, promou la reutilització i reciclatge de mòbils amb la recollida gratuïta dels mòbils en desús. El Museu de Ciències Naturals de Barcelona, al Fòrum, es converteix en un centre de recolida. Veniu i deixeu el vostre mòbil vell a la recepció del Museu.

Més informació sobre aquesta campanya: mobilitzatperlaselva.org