Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Terra insecta: el mundo secreto de los insectos

Terra insecta: el mundo secreto de los insectos

23 maig 2022

Sverdrup-Thygeson, Anne. Terra insecta: el mundo secreto de los insectos. Barcelona: Ariel, 2020.  213 p. ISBN 9788434433106

Són molt petits, alguns invisibles, sense l’ajuda d’un microscopi, però són el grup animal més abundant en el nostre planeta, on han colonitzat tots els hàbitats.

El llibre que us presentem avui ens parla amb un llenguatge planer, del tot allunyat de tecnicismes, i en un estil fins i tot divertit, del món dels insectes.

Els persones que no som enteses en la matèria farem descobriments fascinants sobre la seva intel·ligència, el paper que juguen en el manteniment dels ecosistemes i la seva extraordinària capacitat d’adaptació. No en va han sobreviscut a cinc extincions massives i els experts auguren que quan no quedarà cap ésser humà sobre la Terra, aquests diminuts animals continuaran fent la viu-viu.

Anne Sverdrup-Thygeson és professora a la facultat de Ciències de la Vida de la Universitat de Noruega i s’ha especialitzat en l’ecologia dels insectes i la seva relació amb la biodiversitat forestal i la gestió i conservació de la natura.

Trobareu el llibre a la Biblioteca del Museu.