Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Ens sumem al Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

Ens sumem al Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

1 desembre 2017

El proper diumenge 3 de desembre és el  Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

El Museu dóna suport i es suma a la reivindicació del dret de tothom a la cultura.

El Museu té un programa  global d’accessibilitat tant física com comunicativa per promoure la igualtat d’accés de totes les persones amb independència de la seva edat o diversitat funcional física o intel·lectual.

Entre les diverses accions d’accessibilitat que du a terme hi ha:

• Visites guiades adaptades per a persones amb discapacitat visual i intel·lectual que es programen segons la demanda d’aquests col·lectius. Actualment, el Museu treballa en la implementació de nous projectes, entre els quals destaca l’ampliació de visites guiades per a persones amb trastorns de salut mental, així com malalts d’Alzheimer. També es du a terme formació específica del personal d’atenció al públic i educadors.
  • Recursos expositius:
    • per a persones amb discapacitat visual, el Museu disposa de senyalització dels serveis bàsics, encaminador podotàctil d’accés al taulell d’informació, plànol tàctil, fullet en grans caràcters i en Braille, taules interactives amb objectes originals i maquestes que es poden tocar, amb esquemes en relleu i textos en grans caràcters i Braille,
    • per a persones amb discapacitat auditiva, disposa d’anell magnètic tant a les taquilles com a la sala d’actes, audiovisuals i pantalles interactives en els tres idiomes,
    • per a persones amb mobilitat reduïda, l’exposició «Planeta Vida» és totalment accessible en cadira de rodes i al Jardí Botànic es poden desplaçar per totes les àrees del Jardí a través de camins i rampes.
  • El Museu també treballa per fer accessible el Museu per a persones amb autisme amb mesures com pictogrames al Niu de Ciència, espai dedicat als infants de 0 a 6 anys.