Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Rara avis : la insòlita vida de Jordi Sabater Pi

Rara avis : la insòlita vida de Jordi Sabater Pi

14 juliol 2023

Rara avis : la insòlita vida de Jordi Sabater Pi / Raúl Deamo, Tyto Alba. Barcelona : Norma, 2022. 99 p. ISBN 9788467959352

“Qui observa coneix, qui coneix estima, qui estima protegeix”. Aquesta és una màxima del científic autodidacte Jordi Sabater Pi (1922-2009), el protagonista del llibre que us recomanem.

Els autors han optat pel format de còmic per il·lustrar l’extraordinària vida i obra d’aquest naturalista que es va formar com a etòleg, primatòleg i etnòleg a la Guinea Equatorial.

Si bé se’l coneix popularment per ser el descobridor del goril·la albí Floquet de Neu, símbol emblemàtic del Zoo de Barcelona, la seva recerca va anar més enllà de l’estudi dels primats en estat natural, abastant espècies africanes d’amfibis i aus.

El principal atractiu d’aquest llibre és que, amb quatre pinzellades reïx a introduir-nos en la figura del personatge. Per a qui en vulgui més, el Centre de Documentació disposa també d’altres llibres i materials de i sobre Jordi Sabater Pi.