Comunicació Actualitat Notícies del MuseuExposicions Què passa aquesta setmana a l’exposició permanent del Museu?

Què passa aquesta setmana a l’exposició permanent del Museu?

26 juny 2023

Durant aquesta setmana, l’equip del Laboratori de Conservació preventiva i Restauració del Museu porta a terme en l’espai expositiu de descans sonor de l’exposició permanent,  les tasques de revisió, consolidació i restauració de la tortuga llaüt (Dermochelys coriacea), ubicada normalment a la tarima central de “Grans animals” molt propera i davant mateix d’aquest espai.

En les revisions periòdiques dels exemplars exposats que du a terme el personal del LCPR, se li van detectar alguns canvis importants, per la qual cosa es va decidir realitzar aquesta intervenció, que consisteix en una revisió completa, la consolidació de les zones més fràgils (les extremitats i els punts de contacte entre l’exemplar i la tarima) i la instal·lació d’un nou suport.

Sobre la Tortuga llaüt

• Dermochelys coriacea (Vandelli, 1761)
  • Estat: Mascle Adult. Protegida
  • Procedència: Illa de Sa Porrassa, Palma de Mallorca, 1916 Num Registre MZB 82-8084

És la tortuga més gran existent avui dia, pesa uns 900 kg i mesura uns 2m. Pot arribar a viure uns 20 anys. Es troba a la majoria dels oceans i s’associa als grans corrents oceànics de l’Atlàntic Nord i la Mediterrània Occidental. Aquest espècimen va ser recollit a la badia de Palma de Mallorca, dissecat per la Casa Soler a Barcelona i adquirit pel Museu.