Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau Presentació del documental ”The Origins of Music” al Museu Blau

Presentació del documental ”The Origins of Music” al Museu Blau

20 març 2017

El dijous, 6 d’abril, a les 18h el Museu Blau presenta el documental The Origins of Music de Daniel Arvizu, Shenny A. Madrigal i Andrea Spalletti, una introducció a la Biomusicologia, una branca recentment establerta de la Biologia que estudia el comportament musical humà i la seva evolució.

El film es planteja com un viatge evolutiu, en el que quatre dels més prestigiosos investigadors ens porten a descobrir que la música no és una entitat concreta, sinó una col·lecció de capacitats que en els humans s’ha conjugat de forma singular. Aspectes com la relació música-oxitocina (l’hormona que regula i transmet les sensacions plaents), la relació memòria-música (pacients d’Alzheimer que no reconeixen als seus propis familiars però que són capaços de recordar cançons senceres) o la música com a protollenguatge són tractats mitjançant una aproximació biològica dels comportaments musicals humans.

The Origins of Music – Tecumseh Fitch from Daniel B. Arvizu on Vimeo.

El documental combina diferents llenguatges cinematogràfics com són els documentals de la natura, el cine etnogràfic, el vídeo musical, les animacions tradicionals, motion graphics  i el videoart. A través d’aquests, examina la influència que els trets musicals han tingut a l’hora de modelar la nostra espècie, les seves funcions en societats passades i presents així com la seva correlació amb altres animals.

A més, The Origins of Music compta amb la col·laboració d’institucions com el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, el Museu de la Música, al Palau de la Música, l’Orfeó Català, Human Bodies, the exhibition o la Biblioteca de Catalunya.

El tractament de la música des de dos mons aparentment oposats com són l’art i la ciència fa d’aquest documental una cosa diferent al que s’ha vist fins ara, convertint The Origins of Music en una aventura per als sentits.

• Data: dijous 6 d’abril a les 18h
  • Lloc: Sala d’actes del Museu Blau
  • Entrada gratuïta però cal fer reserva prèvia en aquest enllaç Aforament limitat.

Més informació:

www.theoriginsofmusic.com