Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Plantes domesticades i altres mutants

Plantes domesticades i altres mutants

18 gener 2022

Plantes domesticades i altres mutants / Iban Eduardo Muñoz, Alberto Montt. Barcelona: Flamboyant, 2021. 40 p. ISBN 9788417749934

Els humans seleccionem, modifiquem genèticament i conreem les espècies vegetals comestibles amb l’objectiu d’alimentar-nos i alimentar als animals que ens mengem. Però, des de quan es fa? Qui i com ho fa? Quins problemes poden sorgir?

Aquest llibre tracta sobre la domesticació de les plantes que ens mengem, però també sobre el seu origen, l’evolució, la genètica, els bancs de llavors, i d’entendre la importància de preservar la diversitat vegetal, així com de trobar un equilibri entre la falta d’aliments i el malbaratament alimentari.

Llibre imprescindible per als més joves que comencen a conrear les seves plantes comestibles al balcó, i també per als grans, perquè amb les il·lustracions fresques i humorístiques d’Alberto Montt us endinsareu en una nova visió dels aliments totalment desconeguda.

El text és de l’Iban Eduardo Muñoz, doctor en Biologia Molecular i Bioquímica, que treballa al CRAG (Centre de Recerca en Agrigenòmica) com a part de l’equip investigador de l’IRTA, l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries del Govern de Catalunya.

A què espereu per llegir el llibre que tenim a la Mediateca i a plantar una espècie domesticada a casa vostra?