Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau Martín Caparrós reflexiona al Museu Blau sobre els mecanismes de la fam al món

Martín Caparrós reflexiona al Museu Blau sobre els mecanismes de la fam al món

18 novembre 2015

La razón de la sinrazón. Causas y mecanismos del hambre és el títol de la xerrada que l’ escriptor i periodista Martín Caparrós, autor del llibre El Hambre —publicat a 15 països— impartirà el proper dijous 26 de novembre a les 19h al Museu Blau.   Introduirà la xerrada Eduard Arruga i Valeri, president del Banc dels Aliments, que parlarà de la fam en el nostre entorn més proper i del malbaratament alimentari.

Per què en un món que disposa de menjar per a tothom moren 25.000 persones al dia per causes relacionades amb la falta d’aliment? Aquesta és la pregunta que va impel·lir Martín Caparrós a escriure El Hambre i a viatjar per Bangladesh, Níger, Kenia, Estats Units, Sudan, Madagascar, Argentina i Espanya per conèixer de prop les persones que pateixen fam, les que treballen en condicions precàries per pal·liar-la i també els que especulen amb els aliments. Martín Caparrós parlarà al Museu Blau d’aquestes experiències que combinarà com en el llibre— a mig camí entre la crònica i l’assaig— amb l’anàlisi i les dades per donar–nos una visió global de la fam i dels mecanismes que la propicien.

La razón de la sinrazón. Causas y mecanismos del hambre s’emmarca en el cicle d’ activitats de l’exposició temporal Nutrició, impuls vital. Produïda per la Fundación Iberoamericana de Nutrición (FINUT) i el Parque de las Ciencias de Granada, la mostra ens convida a reflexionar sobre els nostres hàbits alimentaris i de salut així com la seva relació amb el medi ambient des de diverses perspectives.

Programa:

• 19 h. Benvinguda i presentació de la Dra. Anna Omedes, directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.
  • 19.05 h. Xerrada d’Eduard Arruga, president del Banc dels Aliments de Barcelona.
  • 19.20 h. Xerrada de Martín Caparros, escriptor i periodista.
  • Lloc: sala d’actes del Museu Blau

Data: dijous 26 de novembre de 2015

Hora: 19 a 20.30 h

Entrada lliure fins a completar l’aforament.

Coincidint amb el Gran Recapte d’aliments que tindrà lloc el cap de setmana següent a la xerrada, el Museu Blau ha habilitat un punt de recollida d’aliments que romandrà fins al diumenge 29 de novembre.

Martín Caparrós (Buenos Aires, 1957) Llicenciat en història a París, ha viscut a Madrid i Nova York, ha dirigit revistes de llibres i de cuina, ha participat en la fundació de diaris com Página 12 o la revista Babel, ha recorregut mig món, ha traduït Voltaire, Shakespeare i Quevedo, ha col·laborat en mitjans de comunicació espanyols, francesos i argentins i es autor d’una trentena de llibres de ficció (No velas a tus muertos, La Historia, Valfierno, A quien corresponda, entre d’altres) i no ficció (Dios mío, Larga distancia, La guerra moderna, Amor y anarquía, El interior, Una luna, Contra el cambio, el Hambre entre d’altres) que l’han situat com un dels grans escriptors llatinoamericans del nostre temps. Ha obtingut el Premi Planeta Llatinoamèrica amb Valfierno, el premi Rei d’Espanya de periodisme per Crónicas del Fin de siglo i el premi Herralde de novel·la amb Los Living.

Per a més informació sobre el conferenciant: