Comunicació Actualitat Notícies del MuseuExposicions La feina que no es veu

La feina que no es veu

23 desembre 2023

Aquest és el títol de la nova illa de ciència de l’exposició permanent Planeta Vida del Museu al Parc del Fòrum.

Les Illes de Ciència, són recintes independents, de 40 a 100 metres quadrats, que es troben al llarg de l’exposició permanent  i que expliquen diferents temes relacionats amb els continguts del Museu com: evolució, la nomenclatura i la classificació, el comportament animal, el Gabinet Salvador, la Biodiversitat a Catalunya, entre d’altres.

A l’illa La feina que no es veu es vol posar en valor els processos de treball i les eines que es fan servir perquè les col·leccions serveixin a la comunitat científica i a la societat en general. Amb aquest objectiu es duu a terme una feina de recol·lecció, de preparació, de documentació, de conservació i d’estudi que sovint queda amagada. Un total de deu equips diferents de professionals, integrats per persones amb diferents formacions com biologia, geologia, paleontologia, documentació, conservació, restauració o informàtica, ho fan possible.

Des de final de segle XIX el Museu conserva exemplars geològics (minerals, roques i fòssils), vegetals (plantes, llavors, plecs d’herbari) i animals (invertebrats i vertebrats). Són prop de quatre milions de mostres conservades en sec, en líquid i algunes, fins i tot, vives. Mostres tan grans com la balena Brava i mostres tan petites com insectes de pocs mil·límetres. D’aquí i de lluny. Antigues i recents.

Us convidem a mirar per aquest forat de pany i apropar-vos als laboratoris científics del Museu.