Comunicació Actualitat Notícies del MuseuCiències naturals La Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya estrena web

La Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya estrena web

30 abril 2024

• El nou web  permet fer un recorregut per les col·leccions, activitats i exposicions dels museus de ciències naturals de Catalunya en un sol clic

Saps en  quins museus de Catalunya pots veure dinosaures, papallones o ratpenats?  I en quins d’ells fan activitats relacionades amb minerals, fòssils o amb un futur sostenible? I quins museus de la Xarxa ofereixen tertúlies científiques o exposicions sobre, per exemple, pol·linitzadors?

Aquestes i moltes altres qüestions  es poden resoldre amb el nou web de la Xarxa que esdevé  una porta d’entrada a la riquesa global de la biodiversitat i el patrimoni natural de Catalunya. El nou web facilita la cerca global  de  les col·leccions, les activitats i les exposicions relacionades amb els museus de ciències naturals i pretén educar a la comunitat sobre la riquesa natural del nostre país i la importància de conservar-la per a les futures generacions

Amb aquesta iniciativa, la XMCNC (Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya)  ofereix no només un recurs digital,  modern  i accessible, sinó  que també dona a conèixer cada museu membre, destacant les seves especialitats, col·leccions significatives i programes educatius.

La  Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya (XMCNC) està integrada per 11 museus: Museu Darder de Banyoles – Espai d’Interpretació de l’Estany, Museu de Ciències Naturals de Granollers, Museu d’Arenys de Mar, Museu del Ter, Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont, Museu d’Isona i Conca Dellà, Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Museu de l’Institut Botànic de Barcelona, Museu d’Alcover, Museu de les Terres de l’Ebre i Museu Geològic del Seminari de Barcelona.

Entre tots custodien un patrimoni de més de 3.800.000 d’exemplars format per espècimens de geologia, paleontologia, botànica i zoologia, patrimoni que difonen i comparteixen amb la ciutadania a través d’uns actius programes d’activitat educativa i cultural. Els museus de la XMCNC, a més, es distingeixen per la realització d’una intensa tasca de recerca que ha donat lloc a la creació d’un coneixement de rellevància internacional.

La XMCNC  es va formar l’any 2021  amb  l’objectiu  promocionar les polítiques comunes de protecció i difusió del patrimoni natural, així com la formació i la dinamització territorial del patrimoni natural. El lideratge de la XMCNC l’exerceix el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, que com a museu capçalera és el museu al capdavant de la comunitat estable de museus que conforma la Xarxa i que, com a tal, dona suport a la coordinació i execució de l’acció de la Xarxa.

Per a més informació i per visitar el nou  web de la XMCNC visiteu https://www.xarxamuseusciencies.cat