International Council of Museums (ICOM)

El NAT Qui som D'on som membres International Council of Museums (ICOM)

El Consell Internacional de Museus és una organització no governamental que treballa en l’àmbit internacional i aglutina institucions de caràcter museístic i professional. Té com a objectiu principal la conservació, el manteniment i la difusió del patrimoni cultural i natural de la humanitat, present i futur, tangible i intangible. Està integrat per 32.000 membres de 136 països, 117 comitès nacionals i 30 comitès internacionals que representen els diferents camps d’especialitat dels museus.

Anna Omedes, directora de l’Museu de Ciències Naturals de Barcelona, és membre de la Junta d’ICOM NATHIST, un grup professional format exclusivament per membres d’ICOM, que es centra en l’estudi dels museus i col·leccions de ciències naturals.

Codi de Deontologia de l’ICOM per a Museus de Ciències Naturals, preparat pel Grup de treball de deontologia del Comitè Internacional ICOM NATHIST. Aprovat per unanimitat el 16 d’agost de 2013, durant la 23na Assemblea General de l’ICOM, celebrada a Rio de Janeiro (Brasil).