Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona El Museu participa al Festival Barcelona Dibuixa 2020

El Museu participa al Festival Barcelona Dibuixa 2020

7 octubre 2020

Com en d’altres edicions el Museu es torna a sumar a la participació de la 10a edició del Festival Barcelona Dibuixa, que enguany es fa virtual i presencial.

Ho fa amb l’activitat Entre Llums i ombres ,  amb l’artista Raquel Arnaiz, biòloga i que actualment dóna suport a projectes de Nusos Cooperativa. En aquesta activitat la Raquel ens convida a projectar a partir d’elements naturals i objectes quotidians ombres que ens inspirin i facin volar la imaginació per crear així la nostra obra. En aquest vídeo ens ho explica molt bé:

A partir del 7 d’octubre ja podeu participar enviant la vostra obra en aquest enllaç i el 25 d’octubre ho podreu fer de manera presencial al mateix Museu d’11 a 19h.

Barcelona Dibuixa 2020

El diumenge 25 d’octubre, d’11 a 19 hores, se celebra la 10a edició de Barcelona Dibuixa, un festival de participació ciutadana, obert a petits i grans, centrat en la importància del fet de dibuixar.

La gran novetat d’aquesta edició és que, des del 7 i fins al dia 25 d’octubre, la participació també pot ser virtual a través de la web www.barcelona.cat/barcelonadibuixa. Cada taller compta amb un tutorial de l’artista i pot ser realitzat des de casa i penjat a la pàgina del taller dins de la web.

Sota la direcció artística del Museu Picasso i en coproducció amb l’Institut de Cultura, Barcelona Dibuixa promou la creativitat, la participació ciutadana i la comunicació lliure i democràtica.

36 tallers gratuïts, en format presencial i virtual, a càrrec de més de 30 artistes, arquitectes, dissenyadors i il·lustradors, i amb presència a 5 districtes (Ciutat Vella, Sant Andreu, Sant Martí, Sants-Montjuïc i l’Eixample) 11 barris de la ciutat (el barri Gòtic, el Raval, la Barceloneta, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, Sant Andreu de Palomar, el Clot, el Parc i la Llacuna del Poblenou, Diagonal Mar i el Front Marítim del Poblenou, la Marina del Prat Vermell, la Nova Esquerra de l’Eixample i Sant Antoni).

Prèviament, la setmana del 19 al 25 d’octubre, Barcelona Dibuixa ha convidat escoles i instituts a introduir el dibuix a totes les assignatures.

Per assistir presencialment als tallers és imprescindible fer reserva prèvia a través del web del Barcelona Dibuixa a partir del 16 d’octubre.

En el context de la covid-19, el Barcelona Dibuixa ha pres totes les mesures per garantir el benestar de les persones participants i implicades en els tallers presencials del festival i en compliment de les directrius sociosanitàries vigents, es tindran en compte els protocols necessaris com la desinfecció de tots els espais i materials entre sessió i sessió, el control de l’aforament i de les distàncies de seguretat. Enguany, és imprescindible fer una reserva prèvia per accedir als tallers i l’ús de mascareta és obligatori.