Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau El Museu Blau amb la Marató de TV3

El Museu Blau amb la Marató de TV3

2 desembre 2015

Una oportunitat perquè els més petits de la casa tinguin un primer contacte amb la cuina i la gastronomia, adaptada a les especificitats alimentàries de la diabetis i la prevenció de la obesitat.

En concret elaborarem 3 piruletes diferents,  fàcils, divertides i saludables:

• Piruleta de xocolata amb fruita seca: xocolata adaptada, sense sucre i amb sorbitol o maltitol (edulcorants), per evitar els hidrats de carboni d’absorció ràpida. La xocolata negra, en petites dosis, té força efectes positius per a l’organisme i, els fruits secs, són una bona font d’energia…a més d’un punt de felicitat per a grans i petits.
  • Piruleta de formatge, gerds i cereals integrals: formatge de cabra amb un elevat contingut en calci, puré de gerds (fruita amb alt contingut d’antioxidants) i cereals integrals (bona font d’energia i fibra).
  • Piruleta de pa de motlle integral, formatge baix en greix, gall d’indi i enciam: pa integral( font d’hidrats de carboni d’absorció lenta), formatge baix en greix (ric en proteïna i calci), gall d’indi (proteïna baixa en greix ) i l’enciam (fibra i vitamina) que, en general, és difícil de menjar per els nens i fàcil d’incorporar en aquesta recepta.

Adreçat a: nens i nenes de 7 a 12 anys

Lloc: sala d’actes del Museu Blau

Data: diumenge 13 de desembre de 2015

Dues sessions:

• d’11.30 a 13 h
  • de 16.30 a 18 h

Preu de l’activitat: 5 €, destinats íntegrament a La Marató de TV3. Es pagaran en el Museu el mateix dia de l’activitat.

Cal inscripció prèvia. Empleneu el formulari corresponent per fer la vostra inscripció:

A càrrec de David Reig, de la Fundació Cuina Justa.

Cuina Justa porta més de 20 anys dedicats a la inserció de persones amb fragilitat (salut mental i risc d’exclusió social) en el món de la cuina, la restauració i en l’lelaboració de menjar de qualitat, artesà, de proximitat i solidari.

Aquesta activitat està inscrita dins de la programació de La Marató de TV3 2015, que enguany té com a repte solidari: La diabetis i l’obesitat.

AVÍS: a l’entrada del Museu Blau hi haurà un punt de recollida d’aliments. Si hi voleu col·laborar podeu portar, sobretot, conserves, oli o llet, que aniran destinats a la Fundació Banc dels Aliments, de Barcelona.

El diumenge 13 de desembre de 2015 l’entrada a l’exposició Nutrició, Impuls Vital serà gratuïta durant tota la jornada per a tot el públic.

Informació: tel. 93 256 22 20 (dl. a dv., de 10 a 13 h) ·

a/e activmuseuciencies@bcn.cat

Organitza: Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Fundación Iberoamericana de Nutrición i Parque de las Ciencias de Granada.

Col·labora: Fundació Cuina Justa, Universitat de Barcelona

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona està adherit a Catalunya, Regió europea de la gastronomia.

Aquesta activitat s’emmarca dins del programa d’actes i activitats de La Marató de TV3 · edició 2015 i, alhora, entorn a l’exposició temporal Nutrició, Impuls Vitaldel Museu Blau.