Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes El clamor de los bosques

El clamor de los bosques

15 desembre 2021

El clamor de los bosques / Richard Powers. Madrid: Alianza de Novelas, 2019. 607 p. ISBN 9788491814443

Els arbres i els boscos són els autèntics protagonistes d’aquest llibre. Si poguessin parlar, què ens dirien?

El lector contempla la seva callada lluita contra la destrucció d’aquests hàbitats, a partir de les vides de fins a nou persones, de diferents creences i costums, que coincideixen en un mateix moment de la història donant lloc a vincles més ferms entre ells que el simple amor carnal.

Els castanyers americans, les pícees, les sequoies, i tantes altres espècies són els habitants d’aquest món, que primer va ser vegetal, i que ara, en només dos segles, es veu abocat a l’extinció per obra d’un primat que tot just acaba d’aprendre a caminar dempeus…

“El clamor de los bosques” (en anglès original, “The overstory”) és un llibre extens però molt ben armat. Va guanyar el premi Pulitzer el 2019 i ha estat traduït a molts idiomes. El teniu disponible per a consulta i préstec a la Mediateca del Museu.

L’autor, Richard Powers, viu a les Smoky Mountains dels Estats Units i compagina la seva producció literària amb la docència i la producció d’obres científiques.