Comunicació Actualitat Notícies del MuseuCentre Martorell d'Exposicions El Centre Martorell d’Exposicions obre les portes amb dues exposicions

El Centre Martorell d’Exposicions obre les portes amb dues exposicions

19 desembre 2023

El Centre Martorell d’Exposicions, l’antic Museu de Geologia rehabilitat, reobre les portes al parc de la Ciutadella amb dues exposicions temporals gratuïtes durant tot el Nadal.

Aquest espai  rehabilitat —que forma part dels equipaments museístics que configuren el Museu de Ciències Naturals de Barcelona—  amplia l’oferta cultural del Museu al parc de la Ciutadella. A partir d’ara allotjarà exposicions científiques sobre temàtiques amb fort impacte social relacionades tant amb la crisi climàtica i de la biodiversitat, com amb l’exploració de les fronteres actuals del coneixement.

El nou equipament es posa en marxa amb aquestes exposicions: Natura o Cultura? Una visió des del museu de ciències naturals, de producció pròpia i WoW. Animals de museu: Ciència, tècnica i art, una mostra que compta amb la col.laboració del Parque de las Ciencias de Granada

Natura o Cultura? Una visió des del museu de ciències naturals

A partir d’un recorregut històric local i global pels museus d’història natural, des dels gabinets de curiositats fins als moderns museus de ciències naturals, l’exposició proposa una reflexió sobre com ha evolucionat la relació entre els  éssers humans i la natura.  La mostra compta amb col·leccions emblemàtiques del Museu com per exemple  l’esquelet de l’Avi, un elefant que va ser una celebritat  del Zoo molt abans del Floquet de Neu. Però aquesta exposició no pretén només mostrar col·leccions sinó revisar el passat d’aquestes institucions  i generar preguntes sobre quin paper han de tenir els museus en una societat que afronta una crisi climàtica mundial o la generalització de la intel·ligència artificial.

WOW. Animals de museu: Ciència, tècnica i art

El taxidermista, Antonio Pérez Rodríguez, ha aconseguit desenvolupar una nova tècnica anomenada  “taxidèrmia en moviment”, una fidel representació de la natura on art, tècnica i ciència s’uneixen en unes composicions extraordinàries.  WOW  presenta sis escenes naturalitzades d’animals mediterranis i africans  com, per exemple, un grup de quinze cabres salvatges saltant en estampida, dues zebres en lluita o una lleona caçant nyus. Són escenes panoràmiques carregades de tan dramatisme que sembla com si s’hagués congelat un fragment de la vida real.

Informació pràctica

Fins el 7 de gener de 2024 l’entrada serà gratuïta tots els dies d’obertura del Centre.

– Horaris

• D’octubre a febrer:
    De dimarts a dissabte, de 10 a 19 h
    Diumenges i festius, de 10 a 20 h
  • De març a setembre: De dimarts a diumenge, de 10 a 20 h

– Dies de tancament:

• Dilluns no festius
  • 1 de gener, 1 de maig, 24 de juny i 25 de desembre

Més informació en aquest enllaç