Som Natura

Comunicació Publicacions Divulgatives Som Natura

El present llibre es va publicar amb motiu de l’exposició del mateix títol, Som Natura, coproduïda pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, que va ser inaugurada a la seu del Museu al Fòrum el dia 15 de gener de 2019.

L’exposició animava la ciutadania a sumar esforços en la lluita per conservar la biodiversitat a través d’una experiència immersiva amb 18 instal·lacions audiovisuals, amb l’objectiu de despertar emocions i consciències, i incitar a l’acció.

Al llarg del recorregut, l’exposició proporcionava informació bàsica sobre l’estat de la biodiversitat i les problemàtiques ambientals a Catalunya i al conjunt del planeta. Tanmateix, per tal de facilitar la visita i la comprensió del missatge de fons, no incorporava aspectes més científics ni dades exhaustives.

És per això que en aquest llibre, amb la participació d’una trentena de reconeguts científics i pensadors, oferim informació i reflexions complementàries a l’exposició, que és eminentment audiovisual i sensorial. L’objectiu final és el mateix: despertar sensacions, fer reflexionar i animar a passar a l’acció, en aquest cas a partir de nombroses aportacions des de molt diversos camps de la ciència i la cultura.

Els humans som poderosos. Som capaços de malmetre el planeta amb les nostres accions però també podem actuar per conservar-ne la biodiversitat i els ecosistemes. Moltes persones i organitzacions ja ho estan fent. El canvi està en marxa.

Esperem i desitgem que aquest llibre ajudi a convèncer moltes persones de sumar-s’hi.

Carles Castell
Assesor científic i divulgatiu de l’exposició Som Natura

Podeu descarregar-vos el llibre en el següent enllaç: Som Natura. El repte de l’Antroprocè