Premi Nat 2021

Comunicació Premi NAT Edicions anteriors Premi Nat 2021

El lliurament dels Premis Nat va tenir lloc el 27 d’octubre  de 2021 al Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Guardonada i guardonats

En aquesta quarta edició, el jurat va decidir atorgar el Premi Nat 2021 a Nalini Nadkarni, biòloga i investigadora especialitzada en les frondes de boscos plujosos, Per la seva entusiasta tasca de recerca i divulgació de la biodiversitat i el medi ambient. Una labor centrada en l’estudi i defensa de la història natural dels boscos d’arreu del planeta, i en la creació d’originals eines de comunicació i educatives multidisciplinàries que –incloent els temes de gènere i als grups amb risc d’exclusió– es dirigeixen a tots els àmbits de la societat.

Acte de lliurament del Premi Nat 2021. D'esquerre a dreta: Anna Omedes, directora del MCNB, Ada Colau, alcaldessa de Barcelona i Nalini Nadkarni, guardonada PremiNat 2021

Acte de lliurament del Premi Nat 2021. D’esquerre a dreta: Anna Omedes, directora del MCNB, Ada Colau, alcaldessa de Barcelona i Nalini Nadkarni, guardonada PremiNat 2021

La Menció d’Honor va ser pel Centre Excursionista de Catalunya i la Institució Catalana d’Història Natural. Per la seva gran labor acadèmica i educativa en la comprensió, exploració, recerca i divulgació de les ciències naturals així com la preservació del medi ambient entre la ciutadania. Un tasca encetada en el segle XIX, continuada amb èxit fins els nostres dies, i que ha contribuït decisivament en la història del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

El Jurat ha estat format per:

• Dacha Atienza, cap de recerca i col·leccions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • Mara Dierssen, directora de recerca del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona.
  • Martí Domínguez, director de la revista Mètode i escriptor
  • Xavier Duran, periodista de TV3 i escriptor
  • Teresa Garnatje, directora de l’Institut Botànic de Barcelona
  • Anna Omedes, directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • Joandomènec Ros, president de l’Institut d’Estudis Catalans

La guardonada de Premi Nat2021, Nalini Nadkarni, biòloga, ecologista i activista, va impartir una conferència magnífica: “Teixint un tapís de ciència, natura i persones per protegir la nostra Terra única” .

Podeu tornar a veure l’acte de lliurament dels PremisNat 2021 i la conferència en aquest enllaç: Premis Nat 2021

Més informació: Dossier de premsa