Premi Nat 2018

Comunicació Premi NAT Edicions anteriors Premi Nat 2018

Guardonats Premi Nat 2018

Primera edició i presentació del Premi. El Museu de Ciències Naturals  atorga el Premi Nat a Frans de Waal i la Menció d’Honor  a Roser Nos. Així mateix, el Museu ha determinat de concedir un Premi Nat extraordinari a la trajectòria professional al gran divulgador David Attenborough.

Premi Nat

Dr. Frans del Waal, biòleg, primatòleg i escriptor, per la nova mirada que ofereix sobre l’evolució del comportament animal en establir un paral·lelisme entre la conducta dels primats i la dels éssers humans en aspectes com la política, l’empatia o la moralitat i la justícia en les societats humanes.

Menció d’Honor

Roser Nos Ronchera, biòloga, per la gran tasca científica, divulgativa i formativa que va dur a terme a Barcelona i, especialment, pel gran repte que va assumir de reconnectar el Museu de Zoologia —que va dirigir entre 1978 i 1989— amb els ciutadans de Barcelona a través d’un ambiciós programa d’activitats i exposicions temporals que va capgirar la manera d’aproximar les ciències naturals al públic.

Premi Nat extraordinari a la trajectòria professional

Sir David Attenborough, científic, escriptor i naturalista, per ser pioner en la realització de documentals sobre la natura i el comportament animal, i per oferir una nova mirada i interpretació del nostre planeta que ha influït en la seva conservació i ha inspirat vocacions científiques.

El Jurat del Premi Nat està format per:

• Dacha Atienza, cap de recerca i col·leccions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • Mara Dierssen, directora de recerca del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona
  • Martí Domínguez, director de la revista Mètode i escriptor
  • Xavier Duran,  periodista de TV3 i escriptor