Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Arriba “Aigua, una exposició sense filtre” en plena emergència per la sequera

Arriba “Aigua, una exposició sense filtre” en plena emergència per la sequera

15 febrer 2024

A partir d’avui podeu venir a visitar la nova exposició temporal al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, al Parc del Fòrum.

El Museu presenta Aigua, una exposició sense filtre, que dona veu al dret bàsic a l’aigua potable. De forma atractiva i positiva, l’exposició convida a tothom a examinar l’accés i l’ús sostenible de l’aigua al planeta i a descobrir com la ciència la tecnologia i la imaginació són clau per afrontar els reptes que planteja aquest element fonamental per a la vida. L’exposició arriba a Barcelona en un context d’emergència per sequera i el seu contingut divulgatiu i rigorós proporciona eines per a fer un ús més sostenible de l’aigua tant a nivell individual com col·lectiu.

A través d’una trentena de dispositius interactius, l’exposició analitza diverses amenaces que afecten la quantitat i la qualitat de l’aigua disponible, i, també, què cal fer perquè sigui potable, segura i accessible a tot el món. Destaca quines són les bones pràctiques i com podem fer que el planeta sigui més sostenible i els ecosistemes més equilibrats, assumint un compromís per a assegurar un futur amb accés a l’aigua per a totes les persones.

Les quatre àrees temàtiques de la mostra exploren el contrast d’una vida amb i sense accés a l’aigua potable. Al llarg de l’exposició s’aborden missatges clau com el concepte de petjada hídrica, la importància d’un sanejament adequat, la creixent rellevància de les mesures eficients de gestió de l’aigua a les cases i a les ciutats i el paper crucial de l’aigua en els ecosistemes i la biodiversitat.

Aigua, una exposició sense filtre, sorgeix en el context de la Dècada Internacional per l’Acció – Aigua per al Desenvolupament Sostenible i en el marc de l’objectiu 6 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides per al 2030: Garantir la disponibilitat d’aigua potable per a tothom.

L’exposició compta amb la col·laboració de l’ACA (Agència Catalana de l’Aigua) i BCASA (Barcelona Cicle de l’Aigua)

Aigua, una exposició sense filtre és una exposició creada pel Pavilhâo do Conhecimento del Centre do Ciência Viva de Lisboa amb col·laboració de centres de recerca i universitats portugueses així com l’ ESA (Agència Espacial Europea) l’ UNICEF i l’ ONU.

Més informació i horaris: Aigua, una exposició sense filtre