Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Aquest estiu refresca’t al Museu!

Aquest estiu refresca’t al Museu!

5 agost 2020

Quins plans tens per aquest estiu?

Et proposem tot un seguit d’activitats i exposicions del Museu i del Jardí per tal en gaudeixis a la fresca de la ciència i les ciències naturals. T’hi apuntes?

L’arbre dels micos

L’arbre dels micos és un taller que trobareu al Museu del parc del Fòrum, tots els diumenges, a les 12 h.
A través de llibres i àlbums ens endinsarem en el món dels primats i crearem una nova història col·lectiva entorn d’aquests animals.

Els reptes del Nat

Què hi ha per dinar? Tot observant diversos materials naturals, reflexionarem al voltant de l’alimentació de diferents éssers vius. A partir de 7 anys. Al Museu del parc del Fòrum, de dimarts a dissabte, en dos torns: 11.30 h / 12.30 h.

Un Niu d’històries

Quins relats s’amaguen darrera dels materials naturals? Us proposem crear històries a partir de diversos elements del mar. Deixem volar la imaginació? Infants de 2 a 6 anys. Al Museu del parc del Fòrum, de dimarts a diumenge, en tres torns: 11.30 h / 12.15 h / 13 h.

Bongo Llibertat!

Si visiteu el Museu de Ciències Naturals de Barcelona podeu participar en un joc de pistes amb les quals haureu de trobar el codi d’un cadenat amb què uns caçadors furtius han empresonat en Bongo. Disponible en català, castellà i anglès. Cal dispositiu mòbil.

Em roda el cap!

Si preferiu visitar el Jardí Botànic de Barcelona també hi trobareu un joc de pistes. Heu d’esbrinar quina de les vuit plantes que ha picotejat la merla li ha provocat força malestar. Disponible en català, castellà i anglès. Cal dispositiu mòbil.

Motxilla per a naturalistes

Una activitat autoguiada que us oferim al Jardí Botànic de Barcelona, els dimarts i dimecres, de 17.30 a 19 h.Descobriu en família diferents mirades per comprendre el Jardí, amb una motxilla adaptada a les actuals mesures de prevenció sanitàries.

Visita guiada al  Terrat Viu

Reserveu la vostra visita guiada a la nova coberta verda de la ciutat. Un itinerari de 35 minuts per 7.100 m2 de flora distribuïda en tres prats i tres llacunes silvestres. De dijous a diumenge, en tres torns de visita: 17.30 h, 18.15 h i 19 h. I amb el 50% de descompte fins al 30 d’agost.

Exposicions

Exposició Micos. Una història de primats

Descobreix el nostre parentiu amb els altres primats, des dels grans goril·les als diminuts lèmurs ratolí, en la mostra més completa feta mai sobre els nostres avantpassats propers, amb 60 espècimens naturalitzats, interactius, pel·lícules, models i, també fotografies, com la mostra de Montserrat Pallàs que precedeix la sala expositiva.

Outbreak. Epidèmies en un món connectat

Exposició itinerant de l’Smithsonian National Museum of Natural History (Washington DC) que ens explica les pandèmies des d’una perspectiva històrica. Gratuïta.

Mediterrànies del món

L’exposició viva del Jardí us embarca per un viatge per  les mediterrànies del món: Califòrnia, Xile, Sud-àfrica, Austràlia i la conca mediterrània. També hi trobareu una zona dedicada a la flora subtropical de les illes Canàries

Exposició de Bonsai

Descobreix com la mostra del Jardí de Bonsai van canviant segons les estacions del’any.

Exposició permanent Planeta Vida

Assistireu al relat de la història de la vida i la seva coevolució amb el nostre planeta fins a arribar a les col·leccions del Museu, travessant entre “illes” de temàtiques monogràfiques de les ciències naturals.