Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Anna Omedes guanya el premi Far de l’Any 2022 que atorga Ecsite

Anna Omedes guanya el premi Far de l’Any 2022 que atorga Ecsite

3 juny 2022

Anna Omedes, que acaba de jubilar-se com a directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, ha estat la persona escollida per al premi Far de l’Any (Beacon of the Year Award) que atorga l’Ecsite (The European Network of Science Centres and Museums/Xarxa Europea de Centres i Museus de Ciència).

El premi Far de l’Any s’atorga a persones que han inspirat i contribuït en l’àmbit de la participació científica del públic i en la xarxa Ecsite. Aquest premi reconeix persones amb una visió innovadora que empoderen i motiven els seus companys a assolir un objectiu comú: animar els ciutadans a comprometre’s amb la ciència.

La  cerimònia de lliurament va tenir lloc el 2 de  juny en el si de la Conferència Ecsite 2022 que se celebra al Centre de Ciència Experimenta a Heilbronn, Alemanya.

En la seva declaració, el jurat ha manifestat que “Anna Omedes rep aquest premi per l’amplitud del seu treball i la seva generositat amb la participació del públic dins de la comunitat científica. Fa temps que és líder de la comunitat Ecsite i és coneguda pel seu pensament original, innovació i experiència desenvolupant xarxes locals, nacionals i europees relacionades amb la ciència i la història natural”.

Ecsite

Ecsite reuneix 327 organitzacions compromeses a inspirar a les persones amb la ciència i la tecnologia i a facilitar el diàleg entre la ciència i la societat. Els seus 327 membres són: 194 Centres/Museus de Ciència,19 Museus d’Història Natural, 28 entitats de recerca, 34 empreses privades, 9 festivals, 9 Xarxes professionals i 35 organitzacions més. Mitjançant subvencions i premis, Ecsite dona suport a l’avenç en el camp de la participació científica i reconeix aquells que hi contribueixen.

La xarxa Ecsite connecta, inspira i empodera organitzacions i professionals compromesos amb la ciència amb l’objectiu d’ampliar l’abast i reforçar l’impacte del seu treball.

El premi Far de l’Any és un dels premis que forma part dels Mariano Gago Ecsite Awards  (Premis Ecsite  Mariano Gago). Porten  el nom de José Mariano Gago ( 1948-2015), una figura clau en el compromís científic europeu i fundador de la xarxa científica Ciência Viva.

El Jurat ha estat format per:

• Sharon Ament: Directora del Museu de Londres.
  • Ken Arnold: Director del Museu Mèdic (part del Centre de Recerca  Metabòlica Bàsica de la Fundació Novo Nordisk – CBMR), Professor a la Universitat de Copenhaguen i director creatiu a  Wellcome, Wellcome Collection.
  • Sarah Davies: Professora de Tecnociències, Materialitat i Cultures Digitals del department de Ciència i Tecnologia de la Universitat de Viena.
  • David Harvey: exvicepresident Sènior d’Exposicions del Museu Americà d’Història Natural. David Harvey Design, LLC.
  • Alexandre Quintanilha: Físic, membre del Consell Assessor de Ciència i Tecnologia del President de la Comissió Europea.
  • Eric Marshall: Fundador i consultor de Resonant Partnerships.
  • Far de l’any 2020 Maya Halevy: Directora del Museu de Ciència Bloomfield de Jerusalem.

Per a més informació: https://www.ecsite.eu/activities-and-services/awards