L’educació al museu: molt més que un departament

Presentació del llibre La educación en el museu de ciencias transformador de Pere Viladot, en un debat amb Helena Minuesa per tractar de diferents temes entorn de l’educació i els museus.

Centre Martorell d’Exposicions Activitats L’educació al museu: molt més que un departament

Centre Martorell d’Exposicions
Dimarts 5 de març de 2024
18.30 h. Benvinguda
18.35 h. Diàleg entre Helena Minuesa i Pere Viladot
19.10 h. Debat
19.45 h. Signatures
2 hores
Públic general
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Presentació del llibre La educación en el museo de ciencias transformador. De la intuición a la profesionalidad de Pere Viladot.

El llibre explica la recerca sobre les expectatives del professorat respecte als museus de ciència i desenvolupa el model educatiu del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. És una clara apologia de la professionalització de l’educació als museus i de les persones que la porten a terme. En l’acte, el seu autor, Pere Viladot, conversarà amb l’Helena Minuesa sobre alguns dels temes de debat de la funció educadora dels museus:
• Encara cal reivindicar el terme educació?
• És cosa d’un departament o de tot el museu?
• És allò dels infants o és per a tothom?
• És una feina, una ocupació o una professió?

Pere Viladot és doctor en Ciències de l’Educació. Va ser cap d’Educació i Activitats del Museu de Ciències Naturals fins a la seva jubilació.

Helena Minuesa és museòloga i tècnica de cultura. Va ser responsable del servei educatiu dels Museus de Sant Cugat fins al 2022.

Lloc: Sala Francesc Martorell i Peña, del Centre Martorell d’Exposicions.

• Des de 08-05-2024
  • Fins a 08-05-2024