Club de lectura

Llegeix Científicas: la apasionante historia de las mujeres detrás de los grandes decubrimientos de la ciencia de Jorge Bolívar, i comparteix les teves impressions.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club de lectura

Dimarts 20 de juny de 2023
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic general
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Cal inscripció prèvia al Servei d'informació i reserves del Museu:
. tel. 932562220, de dilluns a divendres, de 9 a 13 h, o
. a l'adreça electrònica activmuseuciencies@bcn.cat .
Aforament: 25 persones

Per sisena vegada el Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) organitza, en col•laboració amb la Biblioteca pública Ramòn d’Alòs-Moner del districte de Sant Martí, una sessió del Club de lectura, a la seu del Fòrum.

Per a aquesta edició, la sessió se centrarà en el llibre Científicas: la apasionante història de las mujeres detrás de los grandes descubrimientos de la ciencia de l’autor Jorge Bolívar, editorial Guadalmazán, 2018.

Sabies que el primer programa informàtic va ser escrit per una dona un segle abans de que existissin els ordinadors? Sabies que el codi genètic va ser explicat per una bioquímica a la que van robar els resultats dels seus experiments?
Apunta’t al nostre Club de lectura i aprèn molt més d’aquestes grans dones.

Recollida del llibre
Si no heu llegit el llibre i el voleu recollir en préstec podeu fer-ho a la Mediateca del Museu amb el carnet del Centre de Documentació (podeu fer el carnet en el moment de recollir el llibre). Horaris de recollida:
. Dissabtes, de 10 a 15 h i de 16 a 19 h
. Diumenges i festius, de 10 a 15 h i de 16 a 20 h

Sobre Jorge Bolívar

Va estudiar Ciències de la Informació a la Universitat Autònoma de Barcelona i Biologia i Historia a la Universitat de Sevilla, a on es va especialitzar en Història de la Ciència. Com periodista ha treballat en mitjans de comunicació a més de col·laborar en publicacions especialitzades.
Ha obtingut el Premio Andalucía al Periodismo, el premi Máster Europeo de Periodisme Científic i el Premio UNICEF de l’ONU a la millor obra de divulgació.
Amb el títol Científicas (Guadalmazán, 2018) va obtenir el prestigiós Prismas Casa de las Ciencias a la Divulgació Científica, atorgat pels Museus Científics Coruñeses/Ajuntament de A Coruña.
Altres títols de Bolívar són: La sonrisa del átomo y otras historias científicas sobre el Universo (Almuzara, 2013), El huevo de dinosaurio y otras historias científicas sobre la Evolución (Guadalmazán, 2013), La estrategia de Pandora y otras historias científicas sobre Gaia, la Vida y la Tierra (Guadalmazán, 2014) i El día que descubrimos el Universo. El conocimiento del cosmos tras un siglo de relatividad (Guadalmazán, 2015).

Ressenya de Científicas: la apasionante historia de las mujeres detrás de los grandes decubrimientos de la ciencia

Aquest llibre escrit en un to proper i accessible, recorre la vida d’algunes dones que van ser clau per l’avanç de la ciència. Coneixerem a la Hipàcia d’Alexandria, Marie Curie i Ada Lovelace entre altres, figures importants però poc conegudes que han aportat un gran valor a la ciència.
A través d’un viatge que transita per magnífiques ciutats, grans èpoques i apassionants relats, viurem aquells moments històrics que van conduir a aquestes increïbles dones a descobrir i revelar les seves importants contribucions en l’àmbit científic.

• Des de 25-04-2024
  • Fins a 25-04-2024