Imprescindibles

Qui eren les senyoretes del Museu? Et proposem visitar l’exposició temporal Imprescindibles. Les treballadores del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, 1917-1987 de la mà del seu comissari, Pepe Pardo. A continuació, conversarem mentre degustem un cafè o una infusió.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Imprescindibles

Dimecres 19 d'abril de 2023
De 17 a 17.45 h, visita a l'exposició temporal Imprescindibles. Les treballadores del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, 1917-1987
De 17.45 a 18.30 h, conversa acompanyada de cafè o infusió
1 hora i 30 minuts
Gent gran
Conferència-debat, Itinerari guiat
Activitat gratuïta
Places exhaurides
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades" on s'habilitaran les diferents reserves durant el mes de gener.
Aforament: 30 persones.

Arran de l’exposició Imprescindibles. Les treballadores del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, 1917-1987, que s’inaugura al març de 2023, parlarem de l’aportació de les dones que hi treballaren des de fa un segle i fins a la Transició espanyola: la relació que mantingueren amb els públics, la recerca científica que van dur a terme, i ho farem de la mà del comissari de l’exposició, Pepe Pardo.

Aquesta activitat forma part del cicle “Amb sucre o sense“, una iniciativa que proposa visitar diverses exposicions i museus i ofereix un espai de tertúlia al voltant d’un cafè o una infusió.

Entre l’1 de febrer i el 15 de març (*), un grup de museus de la ciutat de Barcelona reprenen aquest cicle de set converses adreçades a persones grans, que tenen lloc els dimecres a les 17 h. La proposta inclou una visita diferent a cada institució i, a continuació, un espai de cafè que permetrà continuar l’intercanvi d’informacions i coneixements a les sales del museu. Per participar-hi no calen coneixements previs del tema proposat a cada sessió, només ganes de compartir les conviccions personals que provenen de la pròpia experiència.

(*) El Museu de Ciències Naturals de Barcelona ha ajornat l’activitat al 19 d’abril.

Consulta el programa @ambsucreosense

1 de febrer
Museu d’Arqueologia de Catalunya
El fil de la història
Els objectes del museu han tingut una vida molt llarga i ens la volen explicar. Amb ells recorrerem el fil invisible que ens vincula amb el passat.

8 de febrer
Museu Marítim de Barcelona
Vides a bord d’un transatlàntic
A finals del segle XIX, navegar en un transatlàntic permetia començar una nova vida o bé gaudir del plaer de viatjar en naus majestuoses… Com era la vida a bord?

15 de febrer
Fundació Joan Miró
Joan Miró: dones i ocells
Joan Miró –una persona meticulosa i obsessivament compromesa amb la profunditat– treballa de manera recurrent al voltant de les figures de la dona i l’ocell com elements clau del seu imaginari artístic i espiritual. En aquesta visita-conversa, explorarem a partir de la Col·lecció de la Fundació alguns dels significats, sentiments i conceptes que vehiculen aquests cossos mig terrenals mig celestials.

22 de febrer
Museu d’Art Contemporani de Barcelona
Poètica i política a la Col·lecció MACBA
En una exposició que defuig el relat cronològic i posa l’accent en les noves adquisicions, poètica i política entren en un diàleg que reflexiona sobre les relacions inherents entre l’obra d’art i el seu context, l’obra d’art i els subjectes que l’envolten, l’obra d’art i la cultura material que genera. Junts, debatrem des del present les narratives que emergeixen del relat de la Col·lecció.

1 de març
Museu Picasso
Daniel-Henry Kahnweiler, el marxant dels cubistes. Celebració Picasso 1973-2023
Picasso és conegut per la seva època cubista, a través d’una conversa-passeig a l’exposició temporal, descobrirem com ell i altres artistes contemporanis, com Georges Braque i Juan Gris, van compartir aquesta manera d’expressar-se en una Europa amb molts canvis.

8 de març
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
Exposició Constel·lació gràfica
A partir de la segona dècada del segle XXI s’han publicat de manera esglaonada obres d’autores molt joves, la major part nascudes a partir dels anys noranta. Descobrirem quins aspectes comparteixen i quines inquietuds tenen, a partir d’obres on el grafisme i l’experimentació en són l’element vertebrador.

19 d’abril
Imprescindibles
Qui eren les senyoretes del Museu? Et proposem visitar l’exposició temporal Imprescindibles. Les treballadores del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. L’exposició desvetlla una part de la història del Museu fins ara poc coneguda: la de les dones que hi treballaren des del 1917 al 1980. Coneixerem la seva aportació imprescindible, la relació que mantingueren amb els públics i amb la recerca científica i ho farem de la mà del seu comissari, Pepe Pardo. A continuació, conversarem mentre degustem un cafè o una infusió.

Lloc de reserves per a les diferents sessions

Seguir

• Des de 18-04-2024