Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau Activitats de Nadal al Museu Blau

Activitats de Nadal al Museu Blau

13 desembre 2016

El Museu Blau proposa aquest nadal una sèrie d’activitats per gaudir de la natura en família sense sortir de la ciutat: Niu de Ciència, Pangèica, Quadern de Camp Spinosaurus i  Mirades creuades.

Niu de Ciència

És un espai destinat a famílies amb nens i nenes de 0 a 6 anys que vulguin gaudir de les ciències naturals a través de la descoberta, l’activitat espontània i el joc. Aquest espai, únic a Espanya, disposa de materials naturals com pells d’animals, ossos, cranis, sorra, pedres i plantes i també instruments d’investigació com microscopis i lupes. Amb aquests materials, els més petits, acompanyats de les seves famílies desenvolupen experiències sensorials i d’observació en les quals la clau és la pregunta i no la resposta amb l’objectiu de despertar la curiositat i les ganes de conèixer. L’horari d’obertura es divideix en sessions de 30 minuts on els nens, acompanyats per les seves famílies, entren al Niu per experimentar fins on els porti la seva curiositat.

• Període: del 24 de desembre al 8 de gener ( el dia 25 de desembre i l’1 de gener el Museu està tancat)
  • Durada: 30 minuts
  • Edats: famílies amb nens fins a 6 anys
  • Dies i hores: de dimarts a divendres  d’11 a 13:30h. Dissabtes d’11 a 14h. Diumenges d’11 a 14h i de 16h a 19h
  • Reserva: Reserva presencial el mateix dia de la visita a les taquilles del Museu (no s’admet reserva telefònica).

Pangèica

Es tracta d’un taller que es realitza també amb materials naturals com pells d’animals, cranis, ossos, pedres, així com instruments d’investigació com microscopis o lupes en què les famílies han de resoldre un seguit reptes naturalistes. Reptes com descobrir a través de la forma dentària dels diferents cranis què mengen els animals o aprendre a distingir les seves petjades, entre altres propostes relacionades amb totes les disciplines de les ciències naturals.

• Durada: 45 minuts.
  • Edats: famílies amb nens a partir dels 7 anys
  • Dies: dimarts, dijous i dissabtes
  • Torns: a les 11 i a les 12:30h

Quadern de camp Spinosaurus, el gegant perdut del Cretaci

Es tracta d’una activitat autoguiada amb l’orientació d’una educadora en la qual els nens acompanyats de les seves famílies completaran un quadern de camp amb l’apassionant història del descobriment i redescobriment de l’Spinosaurus, el dinosaure carnívor més gran que es coneix i el primer adaptat per nedar.  Activitat a partir de l’exposició temporal Spinosaurus, el gegant perdut del Cretaci.

planaquadernspino

• Període: del 24 de desembre al 4 de gener ( el dia 25 de desembre i l’1 de gener el Museu està tancat)
  • Durada: lliure
  • Edats: famílies amb nens a partir dels 7 anys
  • Dies i hores: de dimarts a divendres
  • Torns: a les 16:30 i a les 17h

Mirades creuades?

Activitat participativa per a famílies en la qual una educadora planteja tres reptes o mirades al voltant de la vitrina dels predadors de l’exposició permanent Planeta Vida. Els participants s’organitzen en tres grups per fer observacions i investigacions de manera autònoma que, en acabar l’activitat, posaran en comú.

• Durada: 1 hora
  • Edats: famílies amb nens a partir dels 7 anys
  • Dies i hores: dimecres, divendres i diumenges
  • Torns: a les 11 i a les 12:30h

Nadal al Barri

Aquest any el Museu Blau se suma a les activitats de Nadal que ofereixen les entitats i comerciants del barri del Besòs-Maresme.

Podeu consultar-les en el següent document.

nadal-al-barri