Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona Canvi de “look” de la secció d’Algues de l’exposició permanent del Museu

Canvi de “look” de la secció d’Algues de l’exposició permanent del Museu

22 febrer 2023

Les algues són un grup divers i heterogeni d’organismes eucariotes aquàtics, amb estructures vegetatives senzilles. Comparteixen característiques amb les plantes, però no tenen un ancestre comú. Creixen en tota mena d’ambients aquosos amb llum (mars, rius, llacs, fonts i basses temporals). A causa d’això, la seva conservació és més complicada i difícil, al ser organismes aquàtics.

Acabem d’estrenar el nou “look” i presentació de les algues de l’exposició permanent del Museu.

Fins ara en aquesta part de l’exposició el que es mostrava i del què es parlava era de la conservació de les algues, més que no pas dels diversos tipus que existeixen.

Ara, gràcies a la gran tasca de les biòlogues Maria Antònia Ribera i Amelia Gómez que han dut a terme podem gaudir i descobrir la diversitat de les algues, en concret ens presenten exemples dels tres grans grups d’algues mediterrànies de les costes catalanes:

Totes elles s’exposen premsades i plastificades, de tal manera que conserven el seu color original, i també es mostren en glicerina.

Maria Antònia Ribera i Amelia Gómez en una visita guiada a la secció de les algues

Acompanya a aquesta secció un vídeo que mostra grans boscos frondosos d’algues gegants, del Pacífic, cedit per cortesia de National Geographic,

Us convidem a que quan visiteu l’exposició permanent del Museu us atureu ens aquesta renovada secció de l’exposició.