Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona El Museu participa del Dia Internacional dels Museus

El Museu participa del Dia Internacional dels Museus

14 maig 2020

El proper dilluns 18 de maig se celebra a tot el món el Dia Internacional dels Museus #DIM2020: amb el tema “Museus per a la igualtat: diversitat i inclusió

Per aquesta edició el Museu de Ciències Naturals de Barcelona ha organitzat aquestes activitats:

#ConversesNat: Gènere, infància i vulnerabilitats: Bones pràctiques, necessitats i reptes en un museu divers i inclusiu

Quina és la situació actual de la inclusió de gènere, de la infància i dels col·lectius vulnerables? Existeix interès i sensibilitat per part de les institucions? Hi ha una traducció real de la diversitat en els museus? Hi ha prejudicis en les històries que s’expliquen? Quines experiències i bones pràctiques es poden posar com a exemple? Quines mancances són les més freqüents? Quins són els reptes en una societat diversa, canviant i complexa?

A través del canal d’Instagram (https://www.instagram.com/museuciencies/), l’acte comptarà amb tres grans professionals: Ricard Huerta (Catedràtic d’Educació Artística de la Universitat de València i director de Museari),  Montserrat Pedreira (Directora del Grau d’Educació Infantil de la Universitat de Manresa) i Clàudia Torner (Coordinadora de projectes del programa Apropa Cultura, organització que vetlla per garantir l’accés a la cultura de col·lectius vulnerables). Moderarà l’acte la periodista Anna Perez Pagès, directora i presentadora del magazine cultural “Àrtic” de Betevé.

Els tres convidats comentaran aquestes i moltes altres qüestions i també respondran les  preguntes i comentaris que els participants podran  fer arribar en directe a través del canal d’Instagram.

Informació pràctica

Estructura de la conversa

• 17:30 a 18:00 h – Diversitat sexual i de gènere,  amb Ricard Huerta
  • 18:00 a 18:30 h – Infància 0-6,  amb Montserrat Pedreira
  • 18:30 a 19:00 h – Col·lectius en situació de vulnerabilitat, amb Clàudia Torner

Cada conversa tindrà una durada de 30 minuts. Al final es dedicaran 10 minuts a una tertúlia oberta a partir de les preguntes i comentaris formulats pels participants.

Per a més informació aquí

#MaratóMuseumQuizACasa

Voleu ser maratonians?

Tres dies intensos per posar  a prova els vostres coneixements. Gairebé 50 museus de tot Catalunya ofereixen, del 16 al 18 de maig, la marató del #MuseumQuizACasa, un concurs de preguntes i respostes  sobre la temàtica dels museus participants.

El concurs es va proposar a l’inici del confinament per iniciativa del Museu Marítim de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona. L’èxit de participació d’altres museus i del públic (hi van jugar gairebé 15.000 persones), ha animat els museus a unir-se  de nou per i proposar aquesta intensa marató.

Informació práctica

• Dia: del 16 al 18 de maig
  • Hora: de les 8:00 h del dia 16 a les 24:00 h del dia 18
  • Adreça: www.museumquizacasa.org
  • #MaratóMuseumQuizACasa

Estructura de l’activitat

Teniu dues modalitats per participar-hi:

• Modalitat Familiar: la marató familiar del Museumquiz inclou 20 concursos amb els que virtualment podreu recórrer 20 museus catalans. Cada concurs està dedicat a la temàtica específica d’un museu.
  • Modalitat Adults:  la marató per adults del Museumquiz consta de fins a 5 etapes.  Preguntes de diversos museus i temàtiques es barregen en un mateix concurs.

Us farem preguntes de temes d’actualitat, locucions i frases fetes, cultura popular, arts (música, cinema, pintura, escultura, gravat, disseny, etc.) i curiositats, amb especial atenció al patrimoni cultural de cadascun dels museus participants. Si participeu en la modalitat familiar us recomanem que cada equip estigui format per un mínim de 2 i un màxim de 5 persones.

Les dues versions del concurs es jugaran a través de la plataforma kahoot!, accessible a l’adreça web www.museumquizacasa.org (actiu a partir del 16 de maig). S’hi pot participar amb qualsevol dispositiu electrònic, ja sigui  mòbil, tabletes o ordinador, clicant sobre cada data disponible.

Més informació en aquest enllaç.

El Museu se suma als actes de celebració del Dia Internacional dels Museus (DIM 2020).

La Nit dels Museus 2020 s’ajorna al dissabte 14 de novembre.