Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona El 18 de maig 3 imprescindibles: Dia Mundial dels Museus, Nit dels museus i Lluna plena

12 maig 2019

El proper dissabte 18 de maig coincideixen tres fites molt importants. el Dia Internacional dels Museus, la Nit dels Museus i nit de Lluna plena!

A la nit quan el sol es pongui la nit s’il·luminarà. Amb la Lluna plena i la Nit dels Museus pots viure una experiència insòlita.

Durant tot el dia tots el Museu de Ciències Naturals (Parc del Fòrum) i el Jardí Botànic de Barcelona (Parc de Montjuïc) ofereixen jornada de portes obertes que s’allarga amb la nit dels Museus, fins a la 1h de la matinada.(A causa de la preparació de les activitats de la Nit dels Museus el jardí tancarà de 18 A 19h)

Estrena’t al Museu, Parc del Fòrum

Després de la jornada de portes obertes del DIM2019 amb motiu de la Nit dels Museus, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona esdevindrà escenari per als col·lectius culturals i artístics del Besòs-Maresme amb actuacions musicals, de dansa, màgia i altres propostes per a tots els públics, que reflecteixen el caràcter multicultural del barri.

Des de les 19h fins a la 1h els sons de la vida salvatge del Museu es barrejaran amb sons de tambors, ballarins, mags, gegants i veus de tot el món. Serà una celebració del nostre patrimoni natural i de la diversitat de la vida cultural i artística del nostre veïnat. Les instal·lacions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona esdevindran per una nit un espai de creació i festivitat en el qual hi participaran entitats com l’Associació Vozes, Leftovers o Àfrica Pasteef, entre moltes d’altres.

Tornem a posar el focus en la Cultura Km 0: els protagonistes de la nit són els nostres veïns i veïnes.

• Associació Vozes: Batucada del Besòs Maresme
    19h a 19.15h
  • Mag Esparragow: màgia de prop
    19h a 20.30h
    Per tot el Museu
  • Associació Vozes: Grup de música de cambra
    19.20 a 19.40h
    Vestíbul
  • Colla Gegantera Besòs-Maresme: Ball de gegants
    19.30h a 20h
  • Els cors del Besòs de l’Escola de Músics i JPC: Concert de cant coral
    19.50 a 20.10h
    Vestíbul
  • Clémentine Télesfort i Lisard Tranis: Dansa contemporània
    A les 20 i 21.30h ( durada espectacle 10 minuts)
    Exposició Permanent Planeta Vida
  • Associació de Dones Àmbar Prim: Exhibició de ioga
    A les 20.15 i 21.30h (durada exhibició 15 minuts)
    Aula 2
  • Leftovers: Dansa contemporània
    A les 21 , 22 i 23h ( durada espectacle 10 minuts)
    Sala d’actes
  • África Pasteef: Percussió senegalesa
    21.30h a 22h
  • Portes obertes a les exposicions: Planeta Vida  i Som Natura

Nit de Lluna plena al Jardí Botànic, Parc de Montjuïc

Jornada de portes obertes i activitats gratuïtes al Jardí Botànic de Barcelona, la Nit dels Museus,de 19 h (18 de maig) a 1 h (19 de maig).

L’Associació d’Amics del Jardí Botànic serà l’encarregada de descobrir-nos els secrets del Jardí amb diferents recorreguts guiats, que s’iniciaran a taquilles a les 19:30, 20:30, 21:30 i 22:30h.

Farem una activitat d’astronomia per observar la lluna i el cel de primavera, a la plaça polivalent, de 20.30 a 0.30 h.

Trobarem música pels racons del Jardí, a càrrec del Taller de Músics, de 20.30 a 0 h i, de 0 a 0.30 h, actuarà el Trio In Roots, a la plaça dels voluntaris.

Durant tota la jornada servei de food truck amb La Antigua.

Durant la nit de 19 a 1h el recorregut visitable del Jardí estarà adaptat a l’horari nocturn.

Observacions: porteu una llanterna!

Enllaços relacionats

Dia Mundial dels Museus
(ICOM)
icom.museum/