Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona XXIII reunió biennal de la Real Sociedad Española de Historia Natural

XXIII reunió biennal de la Real Sociedad Española de Historia Natural

4 setembre 2019

La XXIII reunió biennal de la Real Sociedad Española de Historia Natural (RSEHN) se celebra enguany del 4 al 7 de setembre a Barcelona amb la col·laboració del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, de l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) i la Institució Catalana d’Història Natural (ICHN). Feia trenta-quatre anys que la biennal no se celebrava a la ciutat comtal, seu que dona sentit a la temàtica monogràfica d’aquesta edició que tracta sobre la realitat i els reptes de la Mediterrània.

Durant dos intensos dies es presentaran treballs i comunicacions del tema monogràfic i també d’altres àrees temàtiques entre les quals destaca com a novetat les Tecnologies de la Informació aplicada a les Ciències Naturals. Les altres àrees temàtiques de la reunió són:Botànica i Zoologia; Geologia general i Paleontologia; Museologia de les Ciències Naturals; Ensenyament de les Ciències Naturals i Història de les Ciències Naturals.

De la programació de la biennal destaquen dues taules rodones: L’exercici del naturalisme al segle XXI i El futur dels museus espanyols de ciències naturals. La reunió comptarà també amb la conferència On va el plàstic? Els oceans en les últimes dècades a càrrec d’Eve Galimany, investigadora de l’Institut de Ciències del Mar.

En la sessió inaugural de la biennal es presentarà el volum 15 de la revista  Memorias de la RSEHN constituït per les aportacions de vuit investigadors que han tractat el tema monogràfic de la Biennal des de diferents perspectives. Els científics que han col·laborat en el volum són: Miquel Canals (Catedràtic de Geociències marines de la  Universitat de Barcelona), Purificació Canals (Presidenta de MedPAN, Xarxa de Gestors d’Àrees protegides de la Mediterrània), David Carreras (Director de l’OBSAM, Observatori Socioambiental de Menorca), Jaime Güemes (Director del Jardí Botànic de la Universitat de València), Joandomènec Ros (Caredràtic Emèrit d’Ecologia de la Universitat de Barcelona i President de l’Institut d’Estudis Catalans), Ana Sabatés (Investigadora del’ Institut de Ciències del Mar), Luisa Pereira (Genetista d’Ipatimup, Instituto de Patologia e Imunologia Molecular da Universidade do Porto, Portugal) i Begoña Sánchez (Investigadora  del Museo Nacional de Ciencias Naturales).

El pdf d’aquesta publicació estarà disponible un cop acabada reunió al web: Real Sociedad Española de Historia Natural

Real Sociedad Española de Historia Natural

La Reial Societat Espanyola d’Història Natural es va constituir l’any 1871 i té com a finalitat el foment de la investigació i l’estudi de la natura en tots els seus camps, la difusió d’aquests coneixements, la defensa del patrimoni natural i la formació  pel que fa a aquestes matèries.

Podeu seguir l’actualitat de la trobada per twitter amb l’etiqueta #XXIIIBienalRSEHN

Per a més informació: