Comunicació Actualitat Notícies del MuseuJardí Botànic Viu Montjuïc. El Parc de la Cultura el 16 i 17 d’octubre

Viu Montjuïc. El Parc de la Cultura el 16 i 17 d’octubre

31 agost 2021

El cap de setmana del 16 i 17 d’octubre, tindrà lloc Viu Montjuïc. El Parc de la Cultura. Un cap de setmana d’activitats culturals i de lleure per a tota la família. 22 equipaments de Montjuïc hem unit forces per a dur a terme activitats pròpies i accions conjuntes en cocreació i col·laboració i oferir als barcelonins i barcelonines, una nova oportunitat per a redescobrir i fer-se seu el Parc

La iniciativa neix de la voluntat de coordinació dels diferents actors culturals de la muntanya i està coorganitzada, i finançada, pel Districte de Sants-Montjuïc, l’Institut de Cultura de Barcelona i la Direcció de Turisme i Indústries Creatives, que a través de l’impost turístic, pretén impulsar iniciatives per millorar el lleure i gaudir d’un espai públic verd i cultural de qualitat dirigit especialment als veïns i veïnes de Barcelona.

Les activitats del programa “Viu Montjuïc, el parc de la cultura” combinaran itineraris guiats i teatralitzats amb jornades de portes obertes i visites guiades als equipaments, intervencions participatives, música, dansa i teatre. A més també hi haurà zones per menjar, beure i descansar.

L’objectiu principal de la proposta és posicionar el Parc de Montjuïc com un espai obert i accessible, amb una oferta cultural, de natura i de lleure de qualitat per al conjunt de la ciutadania.

La iniciativa forma part del Pla d’Actuació del Parc Montjuïc 2019-2029, un pla municipal que busca visibilitzar l’activitat cultural del Parc, i pretén crear nous espais, usos compartits, i establir sinergies entre els equipaments, amb la voluntat de recuperar l’esperit de l’Exposició Universal del 1929.

Institucions promotores: BSM Anella Olímpica, Caixa Fòrum, Casa de la Premsa, Castell de Montjuïc, Cementiris de Barcelona, Fundació Barcelona Olímpica, Fundació Joan Miró, El Graner, Institut Botànic, Institut del Teatre, Jardí Botànic, Jardí Botànic Històric, Mercat de les Flors, Museu Arqueològic de Catalunya, Museu Etnològic i de les Cultures del Món, Museu Nacional d’Art de Catalunya, MUHBA refugi 307, Teatre Lliure, Teatro de los Sentidos, Fundació Mies Van Der Rohe i Poble espanyol.

Amb la coorganització de: Districte de Sants-Montjuïc, Institut de Cultura de Barcelona i Direcció de Turisme i Indústries Creatives.